Kan hon av misstag ha sparat ett annat nummer i din kontakt?
Bra idé men tyvärr är det inte orsaken.
När jag skrev mitt ursprungliga inlägg hade hon ännu inte talat om det för mig, men hon fick även ett SMS ifrån Tele2 om ett nyinspelat röstmeddelande kopplat till detta missade samtal.
I detta SMS står det i klartext att hon har ett nytt röstmeddelande ifrån mitt mobilnummer. Det kan alltså inte vara ett annat telefonnummer som är sparat i min kontakt på hennes telefon. När hon ringer upp röstbrevlådan så finns inget meddelande överhuvudtaget ifrån mitt mobilnummer.
Jag har nu varit i kontakt med Tele2 kundtjänst men enligt deras system så finns inget samtal registrerat ifrån mig till henne vid denna tidpunkt.
Det märkliga är att det kan ju inte bara vara en bugg i hennes telefon eftersom Tele2 som sagt skickat ett SMS med samma information från deras eget system. Dock kan de inte i efterhand se att jag överhuvudtaget ringt henne vid den tidpunkten.
Kan min telefon, trots att den varit låst och inte använd under denna tidpunkt, på något sätt ringt upp henne varpå hon missat att det ringt och samtalet kopplades till röstbrevlådan, där telefonen avslutade samtalet i precis rätt ögonblick för att trigga ett SMS ifrån Tele2s system men utan att spela in något faktiskt meddelande?
edit: så kan det förstås inte vara eftersom Tele2 som sagt bekräftat att inget samtal är gjort ifrån min telefon.