Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft har jobbat på ett eget Touch Bar-tangentbord

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den mest omtalade funktionen i de nya Macbook Pro-datorerna fanns sedan tidigare som del i en övergiven tangentbordsprototyp från Microsoft.

Läs hela artikeln här

skillnaden är att Apple gör det och att MS bara tänker det !

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-07 13:48
Ursprungligen av MalcomX:

skillnaden är att Apple gör det och att MS bara tänker det !

Ja fast Microsoft har även lanserat kommersiella produkter som var många år före Apple i tiden, men som ändå misslyckats med att få någon större marknadsandel. Windows Mobile och dessförinnan Windows CE var närapå ett årtionde före Apple, men när Iphone och IOS lanserades var det få som ens reflekterade över att Microsoft faktiskt redan erbjöd ett smartphone-system, om än i ett utförande som inte var i närheten så smidigt som IOS. Microsoft lanserade även Windows XP Tablet PC Edition åtta år före Ipad såg dagens ljus, men även där var tanken bättre än utförandet. Det är nog inte helt otänkbart att någon inom Microsoft har varit något bitter över att se Apple lyckas med koncept de varit först med, gång på gång

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-07 15:05

Det är väl så det brukar gå till? Datorer, MP3spelare, mobiltelefoner... Apple uppfinner inte prylarna, men förfinar och gör något vettigt av dem, som "alla" vill ha utan att de visste om det.

Den reklamfilmen från Microsoft var inte så säljande.

  • Medlem
  • 2016-11-07 20:10
Ursprungligen av MalcomX:

skillnaden är att Apple gör det och att MS bara tänker det !

MS hade en prototyp 2009 men gick sedan över till touch screen. Får väl se vad kunder säger om touchbaren efter ett tag. Lysande eller gimmick

  • Avstängd
  • 2016-11-07 20:32
Ursprungligen av PaO:

MS hade en prototyp 2009 men gick sedan över till touch screen. Får väl se vad kunder säger om touchbaren efter ett tag. Lysande eller gimmick

Måste det vara antingen eller? Det kan inte vara så att den kommer användas,inte av alla,men vara ett tillskott.
Men du är väl van hiss eller miss,oftast miss

Ps. Hur gick det med VR som du skröt så stort om? Misstänker att jag fick mer valuta för resan

  • Medlem
  • 2016-11-08 20:26
Ursprungligen av Hffre:

Måste det vara antingen eller? Det kan inte vara så att den kommer användas,inte av alla,men vara ett tillskott.
Men du är väl van hiss eller miss,oftast miss

Ps. Hur gick det med VR som du skröt så stort om? Misstänker att jag fick mer valuta för resan

Mitt Gear VR brann upp ?

Men Samsung har ju VR och 360 kamera att erbjuda ?

  • Avstängd
  • 2016-11-09 22:56
Ursprungligen av PaO:

Mitt Gear VR brann upp ?

Men Samsung har ju VR och 360 kamera att erbjuda ?

Det var ett förväntat förlopp. Eller du kanske ljuger i vanlig ordning

1
Bevaka tråden