Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan min telefon vara hackad?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa! Har några frågor som jag är orolig över eller som jag tycker är väldigt läskigt. Har en fråga. Om ens telefon bli hackad kan liksom hackaren komma åt din lagring och din hårddisk på t.ex IPhone 5.
Kan de hitta T.ex raderade bilder osv och hur skyddar man sig?

Har hört att tecken på att ens telefon är hackad är att telefon är seg och batteriet är dåligt. Min telefon har dåligt på batteri men det är efter jag har uppdaterat IOS 10.1
Och den är även seg på grund av att den är ganska gammal och jag tappat den ofta.

Så hur skyddar man sig och vad kan hackare komma åt på din telefon?

Allt sånt här är väldigt läskigt enligt mig!!!

Tack för hjälpen!!!

Senast redigerat 2016-11-11 00:21

Om din iPhone är seg eller har dåligt batteri beror det mer sannolikt på ett den är gammal eller att det är nåt annat som är fel. Att nån skulle hackat den är mindre sannolikt, speciellt om de inte har haft fysisk tillgång till den.

Se till att hålla iOS uppdaterat så har du en mycket god chans att klara dig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-11 00:00

Precis, har inte någon annan fysisk tillgång till din telefon, och du inte har installerat något/klickat på någon konstig länk, kan du vara väldigt säker.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-11 00:14

Du oroar dig helt i onödan.
De till att du har en säker lösenkod och låt inte någon få fysisk tillgång till din mobil. Ladda heller inte genom datorer eller USB uttag som inte är dina.
Skaffa tvåfaktorsverifiering för ditt AppleID. Byt till ett säkert lösenord för ditt AppleID.

Följer du tipsen ovan så är du 99,99% skyddad.

En raderad bild hamnar i mappen raderade bilder. Fungerar som en papperskorg där bilder slängs på begäran eller efter 30 dagar.
Dina bilder på mobilen skyddas med din lösenkod. Utan den är tillgången till bilderna omöjlig.

1
Bevaka tråden