Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
På vissa datorer är det väldigt enkelt, på andra ganska knivigt Macbook-datorer är ju kända för att variera mycket där mellan årgångarna. Med de nya tunna datorerna där SSD-lagringen ska bakas in i väldigt tunna formfaktorer blir det bara svårare. I de fall där SSD-kretsarna är fastlödda på moderkortet blir det däremot en rejäl utmaning
Jag har dock kört den uppdaterade klienten under förmiddagen och den skriver ingen skräpdata i inaktivt läge, så du behöver inte avinstallera av den anledningen. Den skräpdatan som skrivits under de gångna månaderna är däremot inte mycket att göra något åt.
Jag har dock kört den uppdaterade klienten under förmiddagen och den skriver ingen skräpdata i inaktivt läge, så du behöver inte avinstallera av den anledningen. Den skräpdatan som skrivits under de gångna månaderna är däremot inte mycket att göra något åt.
Jo, avinstallerarde det när jag märkte det för ett tag sedan. Tror jag skippar Spotify för ett tag nu iaf. Kör vidare på Google musik. Tycka vad man vill om Google, men strular nästan aldrig. Kanske inte är lika vackert som Spotify. Men gör sitt jobb fint!
Jo, avinstallerarde det när jag märkte det för ett tag sedan. Tror jag skippar Spotify för ett tag nu iaf. Kör vidare på Google musik. Tycka vad man vill om Google, men strular nästan aldrig. Kanske inte är lika vackert som Spotify. Men gör sitt jobb fint!
Upplever du några problem med komprimeringsartefakter under uppspelning? Jag testade Google Music under två månader i fjol och upplevde en hel del små missljud i uppspelningen, så pass mycket att jag avslutade abonnemanget och återgick till Spotify.
Upplever du några problem med komprimeringsartefakter under uppspelning? Jag testade Google Music under två månader i fjol och upplevde en hel del små missljud i uppspelningen, så pass mycket att jag avslutade abonnemanget och återgick till Spotify.
Jag testkörde Spotify, Google Music och Apple Music samtidigt under en tvåmånadersperiod i fjol och Google Music var den enda tjänsten som led av de här problemen. Men det kan säkert ha varit inledande barnsjukdomar som benades ut efter jag avslutade abonnemanget.
Jag testkörde Spotify, Google Music och Apple Music samtidigt under en tvåmånadersperiod i fjol och Google Music var den enda tjänsten som led av de här problemen. Men det kan säkert ha varit inledande barnsjukdomar som benades ut efter jag avslutade abonnemanget.
Alla tjänster har kvalitetsförlust på sin musik. Mer eller mindre iaf. Jag brukar vara känslig för kasstljud. Men när det kommer till att strömma musik tycker jag det är liknande på alla. Google och Apple är iaf bra om man har massa egen musik. Bara ladda upp så finns den på det så kallade molnet.
Tur att jag är så gammaldags att jag fortfarande handlar fysiska skivor och bara använder Spotify någon gång i månaden att testlyssna innan skivköpen från annat håll.
Tur att jag är så gammaldags att jag fortfarande handlar fysiska skivor och bara använder Spotify någon gång i månaden att testlyssna innan skivköpen från annat håll.
Ett program som inte körs kan inte skriva till disk. Däremot kan det vara igång och vilande ("idle") och i det här fallet då inte spelandes någon musik.
... Kör vidare på Google musik. Tycka vad man vill om Google, men strular nästan aldrig. Kanske inte är lika vackert som Spotify. Men gör sitt jobb fint! ...
Off topic: Tack för tipset! Jag har nu laddat upp hela Itunesbiblioteket dit. 50000 låtar gratis! (Jag har långt ifrån så många...) Och kan nu synka med mobilen. Toppen!
Min ett år gamla Intel 730 har 5200GB skrivet till den, så jag har garanterat klarat mig från Spotify-sjukan, annars hade det varit betydligt mer än 5,2TB. Tack och lov.
Ett program som inte körs kan inte skriva till disk. Däremot kan det vara igång och vilande ("idle") och i det här fallet då inte spelandes någon musik.
Library/Application Support/Spotify/SpotifyWebHelper startas av launchd vid varje uppstart, så nog kan Spotify göra saker i bakgrunden om om inte programmet är aktivt/startat.