Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur väljer man själv vilken iOS version man vill ha?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

För att göra en lång historia kort..
När jag skulle köpa min allra första iPhone (en 3G) så köpte jag den begagnad av en äldre man i Malmö.
När jag skulle hämta den (hemma hos honom) så sa han att den inte riktigt va färdig med installationen.
Satt ner och tittade på under tiden han fixade detta.

Han gick alltså in på en speciell hemsida, tankade ner den allra senaste versionen av iOS (den versionen där man äntligen kunde göra mappar och multitaska) och installerade den själv via iTunes. Ganska häftigt tyckte jag.

Så min fråga är, hur går jag tillväga för att kunna göra som honom? Va han någon form utav utvecklare tro?

Tack så mycket för hjälpen!

Han laddade nog ner en sk. .ISPW, själva installationsfilen för iOS. Finns mer eller mindre ingen anledning till att göra det nu mera.

Ursprungligen av Dendärnilsson:

Hej!

För att göra en lång historia kort..
När jag skulle köpa min allra första iPhone (en 3G) så köpte jag den begagnad av en äldre man i Malmö.
När jag skulle hämta den (hemma hos honom) så sa han att den inte riktigt va färdig med installationen.
Satt ner och tittade på under tiden han fixade detta.

Han gick alltså in på en speciell hemsida, tankade ner den allra senaste versionen av iOS (den versionen där man äntligen kunde göra mappar och multitaska) och installerade den själv via iTunes. Ganska häftigt tyckte jag.

Så min fråga är, hur går jag tillväga för att kunna göra som honom? Va han någon form utav utvecklare tro?

Tack så mycket för hjälpen!

Om man använder iTunes för att uppdatera sin iPhone kan man, om man vill, välja att ladda ned mjukvaran som en fil (.ipsw) för att använda den senare eller på flera enheter. Men det är i ärlighetens något få privatpersoner behöver göra, om man inte råkar ha en hel drös med enheter hemma.

Det låter som att du är ute efter nya versioner av iOS (dock har multitasking och mappar funnits ett tag nu). Utvecklare får tillgång till de senaste beta-versionerna av iOS. Men även om du inte betalar för ett utvecklarkonto kan du gå med i det publika beta-programmet och få lite färre versioner att leka med, fast ändå innan släppet till den breda massan.

Men den ska sägas att du inte bör använda en beta-version på en enhet som du är beroende av och som måste funka. Det finns ibland en del ofärdiga grejer i betorna, plus att tredjepartsappar inte blir tillgängliga förrän den färdiga versionen släppts, så det kan hända att de inte funkar alls på din beta.

När det gäller gamla versioner är det svårare. Inte ens utvecklare kan installera en gammal iOS på sin telefon. Man kan dock komma runt det med lite meck; man måste bland annat jailbreaka och få iTunes att sedan acceptera en obsolet version av iOS och göra restore den vägen.

1
Bevaka tråden