Sry för att jag endast skriver när ni missar något... Men lyssnar och har kul "med" er även fast jag aldrig skulle köpa en Apple-enhet så det måste vara ett bra betyg från "andra laget". Erat perspektiv är viktigt.
Så till rättningen:
Samsuck Galaxy S6 och S6 Edge stödjer trådlös laddning genom QI-standarden. Tills man sätter ett metallskal eller ett väldigt tjockt skal på den. Även äldre mobiler har haft detta på ett eller annat sätt. Redan Nexus 4 (2012) hade det out of the box, Samsung S3 och jag tror hela vägen fram till S6 hade ett officiellt tillbehör att sätta på insidan av skalet (finns blottade stift/kontakter för detta) som gav trådlös laddning. Använde det på min Galaxy S6 tills jag skaffade magnetiskt fodral där skalet på mobilen är i metall.
Sen undrar jag om klumparna ni pratade om - som aktiverat trådlös laddning - även innehåller batteripacks? Vidare låter det som Amanda behöver ett batteripack (inte officiellt om designen kvarstår)? Brukar finnas snygga, lite klumpiga som även blir bra skydd för stötar osv.