Funkar kontot med någon mailklient? Annars kanske du bör kolla upp det med BBB. Vilken version av Spark kör du med?
Ja, troligen är det hos BBB det strular. Dom har ju i höst uppdaterat säkerheten på servrarna och därmed började mina problem. Jag fick följande svar av dom för en tid sedan och bytte då till Spark i datorn.
"Du behöver i ditt fall uppdatera ditt operativsystem till 4.14 Sierra för att El Capitan inte stödjer det nya säkerhetscertifikatet.
Använder du Apple mail så rekommenderar jag att du byter till ett annat e-postprogram. Det ska fungera utan att uppdatera operativsystemet så länge mailklienten är uppdaterad till den senaste versionen."
I Spark i datorn använder jag version 1.5.3.446 (7cd5551). Den är nyligen hemladdad så den borde vara up to date. I mobilen vill inte Spark fungera (mail server is not compatible with Spark). Så jag försöker köra Apple Mail i mobilen och Spark i datorn. Båda kör IMAP och borde kunna jobba ihop och det funkade perfekt nån vecka. Nu sker ingen synkning alls tyvärr och mail som inte synts till i datorn dyker upp i mobilen. Det är inte roligt om man väntar på något viktigt.
Men allt detta reder vi nog inte ut här. Jag får börja med BBB. En annan fråga om Spark i datorn dock. Vid installationen skrev jag in mailservrar, lösenord och så. Var kan jag dubbelchecka dom inställningarna igen innan jag kontaktar BBB? Allt jag hittar är "preferences" och "accounts" men där finns inget sånt.
Vänlig hälsning
Ingemar