Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddar Apple Music ner alla köp till mobilen?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

https://www.igeeksblog.com/how-to-stop-the-mu...

Kommentarerna är läsvärda. Enda sättet att slippa streama, trots att inställningarna inte tillåter det, är att betala 49/99kr per månad genom att ansluta sig till Apple Music?

Ursprungligen av eXrun:

https://www.igeeksblog.com/how-to-stop-the-mu...

Kommentarerna är läsvärda. Enda sättet att slippa streama, trots att inställningarna inte tillåter det, är att betala 49/99kr per månad genom att ansluta sig till Apple Music?

Det har jag kommit fram till också. Helt stolligt. Framförallt så visas ju alla inköp jag någonsin gjort och förstör översikten fullständigt. Där får man för man varit ärlig och betalat för musiken.

Jag betalar hellre en engångssumma på några tior för en alternativ uppspelningsapp, t.ex. Cesium eller Vox. Apple Music och spelaren är slutanvända för min del.

Ursprungligen av torsig1967:

...visas ju alla inköp jag någonsin gjort och förstör översikten fullständigt...

Funkar det inte med "Visa endast hämtad musik"? Då visas inte alla gamla köp.

Senast redigerat 2017-01-03 09:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Funkar det inte med "Visa endast hämtad musik"? Då visas inte alla gamla köp.

Inte om man inte betalar för Apple Music.
Det jag kommit fram till är att jag kan logga ut i Musik-appen, men då börjar tjat om att man skall logga in.
Hela upplägget är från min användarhorisont helt kokobäng, jag lägger inte mer tid på detta nu men tack för tipsen.

Ursprungligen av torsig1967:

Inte om man inte betalar för Apple Music...

Det där förstår jag inte. Jag betalar inte för Apple Music. Jag väljer "visa endast hämtad musik". Då ser jag bara den musik som för närvarande är synkad till telefonen. Inga gamla köp. Inget annat.

Vilken version av iOS pratar vi om?

Det där förstår jag inte. Jag betalar inte för Apple Music. Jag väljer "visa endast hämtad musik". Då ser jag bara den musik som för närvarande är synkad till telefonen. Inga gamla köp. Inget annat.

På min iPhone är det 9.3.5 men nu kollade jag min iPad med senaste iOS och jag hittar inte "Visa endast hämtad musik". Som du ser har dessa frågor redan avhandlats i tråden det verkar som en rad olika förhållanden med inloggning/itunes/appstore/icloud och Apple Music påverkar detta. Det är helt oöverblickbart tycker jag.

Ärligt talat, jag ger faktiskt upp detta. Det går inte att lösa via forum eftersom alla verkar få upp olika varianter på inställningar beroende på hela detta komplex av faktorer. Extremt besviken på detta kaos från Apple.

Inlägget #26 visar en bild på hur det ser ut hos mig. Jag har uppdaterat till 10.2, men det ser ut fortfarande på samma sätt. Är det bara jag som fick problem med att röststyrning (utan Siri) slutade fungera med 10.2?

Ursprungligen av eXrun:

Inlägget #26 visar en bild på hur det ser ut hos mig. Jag har uppdaterat till 10.2, men det ser ut fortfarande på samma sätt. Är det bara jag som fick problem med att röststyrning (utan Siri) slutade fungera med 10.2?

Jag använder inte röststyrning så det kan jag inte svara på men däremot har jag i princip samma inställningar som du för Musik på iPad i iOS 10.2 så du är inte ensam. Men som jag skrev verkar det vara en rad beroenden här vad gäller system, medlemsskap och appar så det verkar rätt hopplöst att reda ut.

Bevaka tråden