Vi forsökte göra detta nån gång, men det är sällan det går att genomföra praktiskt.
Först ska då kunden komma in så vi får felsöka produkten, sen ska vi åter igen boka en tid då kunden ska komma tillbaka med sin produkt, och det var här det ofta brast, då man ringde och påminde folk om tiden, så, ja, då hade dom inte tid att komma, och undrade ofta om det gick bra om dom kom nån gång nästa vecka; svar: nej, det går inte.
Med Apples krav på tider så fungerar inte detta.
Dessutom, när vi får in produkten, har felsökt den, så beställs del(arna) direkt, och vi har då som oftast redan skruvat isär produkten för att servicen ska gå snabbare den dagen reservdelen kommer.
Att boka en tid är ju rätt så svårt också för att, vad hender om reservdelen blir försenat pga. t.ex. snöoväder eller något annat hender med transporten?
Att boka in en tid då kunden ska komma in med sin produkt en andra gång, är rätt så ineffektivt, och fungerar rätt så dåligt i praktiken.
Om du måste lämna in din telefon för batteribyte, så blir du som oftast utan i 3-5 arbetsdagar, å andra sidan, så kan man höra med inlämmningsstället om dom har nån lånetelefon du kan få i tiden du har lämnat in din på service.
Jag har ringt runt till dom flesta serviceställen i STHLM och alla säger i princip 3-5 dagar förutom LAN-master som har nått expresspaket men då måste man betala 500 spänn extra ( Om du inte är Teliakund, så grattis till er) vilket inte finns på kartan förett garantiärende i min bok.
Jag kan inte fatta att dom inte tar serienumret per telefon/mail, ser om du är med i garantiprogrammet och sen bokar en tid åt en två veckor framåt?
Måste ju ta upp otroligt mycket tid för dom att ta hand om en kund två gånger också.
Skulle vara intressant att veta om redaktionen skulle kunna få någon kommentar från Apple.