Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort drivrutiner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-13 16:17

Jag köpte ett fantastiskt fint ljudkort Audient ID14 på fötter till min iMac men det förefaller som att datorn kastar ut ljudkortets drivrutiner allt som oftast. Jag fick rådet av Audientsupporten att ta bort drivrutinerna till det inbyggda ljudkortet men problemet blir då att veta hur man gör det. Den här iMac:en är kanonfin till mig men Applesupporten vill inte veta av sånt här gammalt skit vilket i princip gör att detta är den första och sista Appledator jag köpt.

- Vad menar du med att "datorn kastar ut ljudkortets drivrutiner"?
- Vilken iMac-modell är det?
- Vilken version av OS X kör du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-13 16:55

Tack för ditt svar Jesper.
1. Med det menar jag att man installerar bara drivrutiner till ljudkortet för att använda det och plötsligt finns inte dessa längre varvid datorn inte har kontakt med ljudkortet.
2. Modellen är iMac 24" från 2009 med El Capitan.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-13 23:10

Du kan ju inte gnälla på Applesupporten för att en annan produkt inte har ordning på sina drivrutiner!?

Ursprungligen av solba:

...och plötsligt finns inte dessa längre...

Låter som en dålig drivrutin - eller felaktigt installerad, kanske.

Men oavsett vilket, så är det nog Audients support du ska vända dig till - inte Apples.

Ursprungligen av solba:

...Jag fick rådet av Audientsupporten att ta bort drivrutinerna till det inbyggda ljudkortet men problemet blir då att veta hur man gör det...

Att döma av det svaret från Audient, så verkar inte deras kunskaper vara att lita på.

Att ge sig in och gräva i OS X innersta, och ta bort inbyggda funktioner, är inte att rekommendera.

Mitt råd: Sälj eller lämna tillbaka ljudkortet, och köp något som har bättre kvalitet, både på sina drivrutiner och sin support.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-14 13:21
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Låter som en dålig drivrutin - eller felaktigt installerad, kanske.

Men oavsett vilket, så är det nog Audients support du ska vända dig till - inte Apples.

Att döma av det svaret från Audient, så verkar inte deras kunskaper vara att lita på.

Att ge sig in och gräva i OS X innersta, och ta bort inbyggda funktioner, är inte att rekommendera.

Mitt råd: Sälj eller lämna tillbaka ljudkortet, och köp något som har bättre kvalitet, både på sina drivrutiner och sin support.

Jag fick en ny installationsfil av dem men det är något generalfel någonstans för det blir ännu värre så jag inser nu att det bara är att köpa nytt kort av annat märke. Det här kortet passar förmodligen bättre till Windows. Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden