Nu har Jendrik tydligen bestämt sig för att det var dags att uppdatera Iflicks från 1.4.X till 2.4.5 som bjuder på en ny abonnemangsmetod. Jag var nöjd med vad Iflicks 1.4 gav mig och jag var inte beredd på att uppdatera till en version som inte ger mig något mervärde. Dessutom har jag betalat för programmet (som i grundfunktion är gratis nu) vilket gör mig mer upprörd när de väljer att göra om det till en abonnemangsform. Jag får inte ens testa och det går inte att återställa några abonnemang (om mitt köp nu skulle ha omvandlats helt magiskt).
Därför letar jag alternativ. Tänker varken betala 260kr till för ett program som de kan ändra lite hur som happt eller har fler funktioner som jag inte vill ha.
Det jag är ute efter:
* Om jag har min rippade DVD/Bluray-fil vill jag att den hämtar metadata om jag namnat filen vettigt (omslag, info om handling osv).
* Helst om det går att rippa i samma program, jag använder för närvarande Handbrake för att rippa.
* Att det går att överföra till Itunes smidigt
Jag har provat Subler, men tycker det är bra omständligt om man rippat t.ex. en TV-serie DVD (många filer).
Någon som har förslag?