Hej
Är redo för en rejäl uppdatering av maskinparken hemma och behöver en semi-pro burk med krut i. Jag arbetar med film och motion graphics och behöver hyfsad prestanda då jag arbetar en del hemma, men det tyngsta arbetet görs på en Mac Pro (8-core) på jobbet.
De program jag använder mest är Adobe After Effects, Premiere Pro, Photoshop och ibland en del Cinema 4D.
Tidigare hade jag bestämt mig för en iMac 27" 5K med största processorn, 16 Mb minne, 3 Tb fusion drive och största grafikkortet.
Men sen dök nya MBP'n upp och visar sig vara överjävlig på grafiska applikationer trots "blygsamma" prestanda på pappret (säger ryktet).
Så då plockade jag ihop ett paket på Apple Store med en MBP 15", i7 2,7 GHz, 512 Gb minne och stora grafikkortet.
Båda lösningarna landar på en bit över 32 000 och det är mycket pengar. Jättemycket.
Men vill man ha prestanda så kostar det.. därför vill jag ha goda råd innan beslutet tas.
Mina dilemman:
iMac'en är något åldersstigen men man har allt i ett paket. Och en fantastisk skärm. Störigt om de sedan släpper en ny i feb som krossar föregångaren.
MBP'n är ny och fräsch men här måste man sedan bygga ut med extern skärm och ytterligare lagring. Att den är portabel är ingen dealbreaker för mig.
Hjälp!