Tycker 109 spänn var rätt dyrt i efterhand. Klarade det på 1-2 timmes effektiv speltid och känner inget sug att spela om banorna direkt.
Så du har klarat alla utmaningarna och med alla figurer på två timmar?
Då är jag imponerad...
Edit: 6 nivåer med 4 banor= 24 banor. Varje bana finns med 3 varianter (specialmynten) 24x3=72 banor. Det finns 6 olika karaktärer med olika egenskaper => 432 varianter att köra. 120 minuter effektiv speltid för allt detta. 18 sekunder per variant! Great!
Ok, jag är sarkastisk. Man behöver inte gilla spelet, Mario är inte för alla men enligt mig så är Mario Run ett typiskt Mariospel i allt. I upplägg och spelide och genomförande. Gillar man Mario så är sannolikheten stor att man gillar Mario Run.
Alla som anmärker på att Nintendo säger att de inte kommer att komma med uppdateringar till spelet har nog missat komplexiteten i upplägget och nöjer sig med att klara en bana och tycker att det räcker. Mariospelen har alltid gått ut på att fånga de personer som spelar om banorna i jakten på den perfekta rundan.
Det betyder inte att jag tror att Nintendos strategi kommer att lyckas. Syftet med Nintendos spel har alltid varit att sälja hårdvara och det är svårt att ställa om till en annan modell.
Men.. Jag drömmer gärna om Mario Kart till IOS. Det skulle jag köpa direkt - men jag har inga större förhoppningar om att det kommer.