Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny skärminspelning på iMac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en iMac med 10.11.6, men jag kan inte göra en skärminspelning. Jag har givetvis QuickTime Player och under dess arkiv så finns alternativen; Ny filminspelning, Ny ljudinspelning samt Ny skärminspelning. Men Ny skärminspelning är "gråmarkerad" och går således inte att aktivera.

Jag har sett flera instruktioner på nätet hur man går till väga, men där är Ny skärminspelning inte gråmarkerad.

Någon som vet vad som är fel eller hur man går till väga?

Tacksam för hjälp...

Ursprungligen av Pajosv:

Hej!
Jag har en iMac med 10.11.6, men jag kan inte göra en skärminspelning. Jag har givetvis QuickTime Player och under dess arkiv så finns alternativen; Ny filminspelning, Ny ljudinspelning samt Ny skärminspelning. Men Ny skärminspelning är "gråmarkerad" och går således inte att aktivera.

Jag har sett flera instruktioner på nätet hur man går till väga, men där är Ny skärminspelning inte gråmarkerad.

Tacksam för hjälp...

Det löste sig så tråden kan låsas eller tas bort.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-22 20:46
Ursprungligen av Pajosv:

Hej!

Tacksam för hjälp...

Har du någon video/musik igång som kanske är copyrightskyddad?
Prova med ett annat användarkonto.

Ursprungligen av Pajosv:

Det löste sig så tråden kan låsas eller tas bort.

Hur löste du det? Trevligt om du delar med dig.

Ursprungligen av reboot81:

Har du någon video/musik igång som kanske är copyrightskyddad?
Prova med ett annat användarkonto.

Det var en podcast med prat och musik samt stillbilder.

Ursprungligen av Anderlind:

Hur löste du det? Trevligt om du delar med dig.

Det var en podcast med musik och stillbilder.
Jag startade Quickrime och Ny skärminspelning var gråmarkerad och alltså inte valbar. Men just då hade jag inte gått till webbsidan med podcastfilmen.

Men när jag kom till sidan så var Ny skärminspelning valbar och då gick det hur bra som helst.

1
Bevaka tråden