Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad Apple bör göra 2017

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av carlsson:

När man prioriterar tunnhet (iMac och MacBook) och litenhet (Mac Pro) framför prestanda, så har man inte förstått marknaden och behovet.
Jag säger inte att man ska sluta med tunna datorer, men det hade varit trevligt - och behövligt - med alternativ!

Att Apple inte förstår marknaden och behovet är något som många har sagt sedan minst 10 år tillbaka. Detta trots att Apple har sålt hårdvara med siffror och vinstmarginaler som andra tillverkare inom samma bransch i regel bara kan drömma om.

Är man ute efter prestanda som ligger i toppskiktet och duger till de mest krävande spelen så finns andra alternativ.

Ursprungligen av pesc:

8. Släpp en Apple Watch som inte behöver stödhjul (iPhone). Försök göra en iPhone killer av Watch.
9. Släpp version 2 av AirPods med volymkontroll
10. Få HomeKit att börja hända.
11. Släpp AppleTV med stöd för 4K (så jag åtminstone kan se mina foton högupplöst)
12. Trådlös laddning för alla små devices (phone, watch, airpods, etc)
13. Ett proffs-plugin till Photos med RAW-framkallning och många globala och lokala redigeringsmöjligheter (som Aperture för fem år sen)

HomeKit händer ju just nu. Jag har flera homekitprylar hemma själv. Den här marknaden kommer explodera 2017.

Apple bör köpa ut sig själva från börsen och bli ett privatägt bolag.

Ursprungligen av keptang:

Apple bör köpa ut sig själva från börsen och bli ett privatägt bolag.

Eh what? De är privatägda, det är därför de kan finnas på börsen....

Men jag förstår vad du menar. Tyvärr funkar inte världen riktigt så. Du får se till att kapitalismen försvinner först, och det är en helt annan diskussion....

  • Medlem
  • 2016-12-31 22:40
Ursprungligen av keptang:

Apple bör köpa ut sig själva från börsen och bli ett privatägt bolag.

De kan omvandlas till en stiftelse som IKEA men det är nog långsökt ?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-01-01 23:31
Ursprungligen av carlsson:

Har också funderat på detta, men är lite kluven.

Det är ju det: Apple KAN om de vill! Det har de visat tydligt fram tills nu.

Men det verkar som de har fått nån form av kollektivt idiot-tänk. När man prioriterar tunnhet (iMac och MacBook) och litenhet (Mac Pro) framför prestanda, så har man inte förstått marknaden och behovet.

Jag säger inte att man ska sluta med tunna datorer, men det hade varit trevligt - och behövligt - med alternativ!

Frustrerande.

Apple har aldrig tävlat med specs.

Ursprungligen av carlsson:

Eh what? De är privatägda, det är därför de kan finnas på börsen....

Men jag förstår vad du menar. Tyvärr funkar inte världen riktigt så. Du får se till att kapitalismen försvinner först, och det är en helt annan diskussion....

Tror han syftar på termen "going private" och givetvis går det, se på Dell.

Ursprungligen av zappee:

Tror han syftar på termen "going private" och givetvis går det, se på Dell.

Coolt! Visste inte detta. ??

"Going Private" har alltså ingenting att göra med privatägda vs statsägde bolag så som vi har det i Sverige. Alltid lär man sig nåt nytt.

Mer läsning om man vill:
http://www.investopedia.com/articles/markets/...

Senast redigerat 2017-01-02 20:16

Sparka den jäveln som förespråkar tunna produkter och adaptrar. Utveckla kraftigare batterier. Ta tillbaka proffsmarknaden. Lysande äppelloggan skall tillbaka omedelbart bums. Pensionera Jonathan Ive, rekrytera Martin Hajek. Släpp inga produkter med föråldrad teknik. Utrusta Mac mini med quad core igen.

Ursprungligen av Gordon67:

Sparka den jäveln som förespråkar tunna produkter och adaptrar. Utveckla kraftigare batterier. Ta tillbaka proffsmarknaden. Lysande äppelloggan skall tillbaka omedelbart bums. Pensionera Jonathan Ive, rekrytera Martin Hajek. Släpp inga produkter med föråldrad teknik. Utrusta Mac mini med quad core igen.

Bra åsikter!
Men en kontradiktion; du vill inte ha några adaptrar, samtidigt som du inte vill ha produkter med föråldrad teknik...

Jag tycker det är bra att man släpper gammal USB-teknik t ex, det tvingar marknaden framåt. Men, jag anser ändå att man borde behållt en USB 3-port på varje sida. Det hade varit lugnare och smidigare på det viset...

Bevaka tråden