Hej!
Ny här på forumet och har kikat igenom lite forumtrådar gällande köp av Macbook men tycker inte jag riktigt hittar den infon som gäller för mig och mitt köp.
Jag har alltid använt PC men har en urgammal Packard Bell till bärbar dator nu som knappt fungerar så känner att det är dags att införskaffa något nytt och är inne på just Macbook då det känns som en bra bärbar dator för ändamålet.
Är ute efter en pålitlig bärbar som jag kan använda för vanligt surfande samt eventuellt lite streaming såsom Netflix t.ex.
Reser också en del och använder då GoPro 4 samt en Olympus E-M10 för att filma och ta foton så vore bra om den klarar av att redigera filmer & foton utan större problem. Är dock nybörjare när det gäller redigering så inte några tunga grejer.
Har kollat runt på Tradera och Blocket men vet inte exakt vilken årsmodell man ska kika på för att få bra prestanda för pengarna så att säga. Minst 8GB ram bör det väl vara.
Budgeten är lite oklar, såklart så billig som möjligt men allt mellan 3-5000kr är väl rimligt för mig just nu. En till fråga som jag ställt mig, räcker det med en Macbook Air 13" eller ska man slå till på Macbook Pro 13" för att få lite mer prestanda som just Pro har.
Kom gärna med några tips eller fråga på om det är något jag missat som ni undrar över.
Mvh
MacNoob