Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av xydan:

När la du din beställning?

Första gången den 9/9 men då knappade hon jag beställde av in fel färg och då var man tvungen att makulera den beställningen vilket tog ett par dagar så sen gjorde dom om beställningen på rätt färg den 15/9

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-01-05 11:26
Ursprungligen av leomessi87:

Haha ja de e ganska sjukt, typ 4 månaders väntetid. Jag har en 6 plus idag så enda anledningen att jag tog en ny var för displayen är sprucken och kameran funkar inte. Klarar mig bra ändå men alltid kul med en ny:) jag tror också att jag blir nöjd även om det inte är så stor skillnad jämfört med 6 plus. Comviq får dock dra av en del på priset för väntetiden om jag ska behålla den annars väntar jag på nästa istället:)

Har du fått svar på vad du får i kompenstion än?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-05 15:59

Jisses...nu är det ju bara drygt sex månader kvar innan det är dags att uppdatera till iPhone 7s.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-01-06 01:00

Vad har ni fått för kompensation av Comviq? Hur sen var leveransen?

Ursprungligen av xydan:

Har du fått svar på vad du får i kompenstion än?

Nej inte riktigt, har blivit garanterad en del sedan innan men även blivit lovad mer utöver det:)

Ursprungligen av zinned:

Jisses...nu är det ju bara drygt sex månader kvar innan det är dags att uppdatera till iPhone 7s.

Nja, drygt 8 månader skulle jag tro:) men då får de bli någon stor förändring annars behåller jag denna telefonen. Var nöjd med min 6 plus så hade inte bytt till 7an om de inte vore för min kamera och display som var trasiga. Men blir de en iPhone 8 med mycket nytt så får de bli en sån. Blir de bara en 7s så får de va.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-06 09:38
Ursprungligen av leomessi87:

Nja, drygt 8 månader skulle jag tro:) men då får de bli någon stor förändring annars behåller jag denna telefonen. Var nöjd med min 6 plus så hade inte bytt till 7an om de inte vore för min kamera och display som var trasiga. Men blir de en iPhone 8 med mycket nytt så får de bli en sån. Blir de bara en 7s så får de va.

Ja, det är väl också drygt sex månader med lite välvilja?

Det kommer inte bli någon stor förändring med iPhone 7s, det har inte varit så tidigare och lär inte bli det nu. Självklart kommer man byta sin iPhone 7 mot en ny iPhone 7s, det säger ju sig självt.

Ursprungligen av zinned:

Ja, det är väl också drygt sex månader med lite välvilja?

Det kommer inte bli någon stor förändring med iPhone 7s, det har inte varit så tidigare och lär inte bli det nu. Självklart kommer man byta sin iPhone 7 mot en ny iPhone 7s, det säger ju sig självt.

Alla indikationer pekar på att uppdateringen 2017 (iPhone 8) kommer bli massiv med OLED-skärm, trådlös laddning och ny design.

  • Medlem
  • 2017-01-06 13:25
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Alla indikationer pekar på att uppdateringen 2017 (iPhone 8) kommer bli massiv med OLED-skärm, trådlös laddning och ny design.

Så är det
Troligtvis 3 modeller nästa år
Varav en i glas med Edge glasskärm och OLED

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-06 15:13
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Alla indikationer pekar på att uppdateringen 2017 (iPhone 8) kommer bli massiv med OLED-skärm, trådlös laddning och ny design.

Helt korrekt och sannolikt.

Nu var det dock inte iPhone 8 vi talade om.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Alla indikationer pekar på att uppdateringen 2017 (iPhone 8) kommer bli massiv med OLED-skärm, trådlös laddning och ny design.

Tycker man hör liknande rykten varje år... Men visst hade de varit roligt och om de stämmer så byter jag:)

  • Medlem
  • 2017-01-06 19:13

Jag är helt säker på att Apple kommer att skippa löpnumret i produktnamnet och istället bara kalla luren för iPhone (samt Plus och Pro och allt vad de nu hittar på).

I de fall man behöver vara mer specifik så blir det som med datorerna, årtalet, men som alltså inte ingår i själva produktnamnet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-01-12 13:41

Comviq var riktigt snåla med kompensation på Mobilen. De ville endast ge mig 2 mån fri på abonnemanget.
Tog nästan 4 mån att få mobilen. Någon som fått bättre kompensation?
Kanske borde lämna tillbaka skiten.

Ursprungligen av xydan:

Comviq var riktigt snåla med kompensation på Mobilen. De ville endast ge mig 2 mån fri på abonnemanget.
Tog nästan 4 mån att få mobilen. Någon som fått bättre kompensation?
Kanske borde lämna tillbaka skiten.

Snålt? Varför anser du ens att du ska få kompensation? De kan ju inte hjälpa hur många enheter de får in. Förstår inte riktigt resonemanget.

Eller hade de garanterat att du skulle få den något visst datum? I så fall låter två månader som en generös kompensation.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-01-12 14:00
Ursprungligen av Nisse01:

Snålt? Varför anser du ens att du ska få kompensation? De kan ju inte hjälpa hur många enheter de får in. Förstår inte riktigt resonemanget.

Eller hade de garanterat att du skulle få den något visst datum? I så fall låter två månader som en generös kompensation.

Om man inte vet när man får in mobilen ska man inte skriva 5-6 veckor och leverera 4 månader senare.

Ursprungligen av xydan:

Om man inte vet när man får in mobilen ska man inte skriva 5-6 veckor och leverera 4 månader senare.

Nej, det är riktigt.

Bevaka tråden