Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hamnar (dokument och bilder) som kommer via e-post?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vilja samla alla bilder som kommit via e-post och lägga dom på min hårddisk (om de inte är redan där?). Hur gör man på bästa effektivaste sätt?

Börja med att berätta vilken e-postklient du använder.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja med att berätta vilken e-postklient du använder.

Har apple mail. OS X El Capitan 10.11.6

  • Medlem
  • 2017-02-06 02:17

Det bör ligga här i El Capitan:
Users/"Användarnamn"/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail Downloads

Men kan också ligga här:
Users/"Användarnamn"/Library/Mail Downloads
Users/"Användarnamn"/Library/Mail/Mail Downloads

I övrigt bör du nog spara ner bilagor när du får mailen för en organiserad lagring.

Ursprungligen av erak:

Det bör ligga här i El Capitan:
Users/"Användarnamn"/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail Downloads

Men kan också ligga här:
Users/"Användarnamn"/Library/Mail Downloads
Users/"Användarnamn"/Library/Mail/Mail Downloads

I övrigt bör du nog spara ner bilagor när du får mailen för en organiserad lagring.

Tack för svaret! Vet inte vad som är motsvarande sökväg på svenska. Dock har sökt på "mail" i Finder samt på com.apple.mail och får resultat som verkar vara mejlen. Men eftersom det är över 11 000 st undrar jag om det går att söka på enbart bilder i com.apple.mail /Alternativ sortera fram dom mejlen som innehåller bilder.

Ps: kanske är dags en rensa gamla mejl med tanke på att det är c:a 11 000 st? hur kan man ta reda på hur mycket plats dessa tar?

Har försökt söka på .jpg i Mail-appen och hittade bilder. Så det kanske fungerar ändå och blir lättare även om man kanske inte hittar alla bilder. Ska göra som du rekommenderar dvs spara sk "bilaga" någonstans /som t ex i min LR bildkatalog

Senast redigerat 2017-02-06 10:53
1
Bevaka tråden