Jag har försökt googla runt ang detta men hittar bara gammal info som rör andra problem med Mac Minins HMDI.
Med jämna mellanrum(ca 1 ggr/vecka) så "glömmer" min Mac mini bort att den har en HDMI-port och kan inte hitta enheter kopplade till den. Jag kan avhjälpa problemet genom att starta om den, men använder den som både server, Plex Server, Plex mediaspelare samt fjärrstyrd för Spotify mm, så skulle verkligen vilja undvika att behöva starta om den när problemet uppstår.
Går det att återställa HDMI-porten på något sätt medans den är igång?
Det en late 2012 Mac mini (Macmini6,2 med Boot ROM-version MM61.0106.B0B) som är kopplad till min Denon Receiver som i sin tur är kopplad till min LG-TV.
Problemet uppstår efter att jag stängt av TVn och efter en okänd tid(kanske 6 tim eller mer) senare försöker sätta på TVn igen, då hittar inte TVn någon signalkälla.
Jag har provat att koppla in en annan extern skärm med andra HDMI-kablar när problemet uppstår, men det gör ingen skillnad när den väl "glömt bort" HDMI-porten.
Jag kan komma åt Mac Minin via TeamViewer och då kan jag se att den inte känner av någon skärm. Inte heller min receiver som jag annars spelar musik genom hittas.
Har någon annan här hört talas om detta och vet om det finns någon lösning?