Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriv ut ditt eget hus på en dag

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett företag i San Francisco kan på 24 timmar bygga ett litet hus på 37 kvadratmeter med hjälp av en 3D-skrivare.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Luleå
  • 2017-03-07 15:30

Gillar "annons-matchningen" under artikeln:
"Bästa pris på Lilla Huset På Prärien - Säsong 1-9"

Tänk om dom haft 3D-skrivare...

Kul, men inte kanske så fantastiskt som det låter. Egentligen är det ju bara väggarna man tillverkar enligt filmen, som står för en förvånansvärt liten del av byggkostnaderna. Tak, golv, fönster dörrar, VVS, elinstallation, isolering, tomt, byggadministration och pappersarbete i form av ansökningar, anslutningskostnader för el och vatten, markarbeten, och grund är ju såvitt jag kan se som det brukar vara.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-03-08 10:40

Det borde finnas en marknad för unika möbler som man designar och printar på nätet och sätter ihop hemma.

Här är ett annat exempel på en synnerligen typ av excentrisk byggnad som en kund till mig tillverkar i England. Hans sprutar i princip betong på en ballong och får på så sätt fram en rund husform. https://youtu.be/nofIGc3PYaY

Är det verkligen San Francisco... Med tanke på att det inte snöat mer än sex gånger de senaste 150 åren i den staden och att det finns texter på RYSKA i filmen så tror jag det i grunden är ett ryskt bolag som har öppnat upp ett kontor i San Francisco för att nå marknaden i USA. Om man tittar på arkivet över publiceringar i media så är de första artiklarna i rysk media. Men det är vad jag tror.

  • Medlem
  • 2017-03-10 11:51

Det är en kul idé att kunna göra hus i mera spännande former. Dock är det inte direkt imponerande varken kostnadsmässigt eller tidsmässigt. På 24h hade nog de flesta hunnit sätta upp en ram för ett hus(iaf mer än en person). Troligen bygger fabrikerna snabbare än så också.
Men jag gillar idén

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-10 20:55
Ursprungligen av martinator:

Är det verkligen San Francisco... Med tanke på att det inte snöat mer än sex gånger de senaste 150 åren i den staden och att det finns texter på RYSKA i filmen så tror jag det i grunden är ett ryskt bolag som har öppnat upp ett kontor i San Francisco för att nå marknaden i USA. Om man tittar på arkivet över publiceringar i media så är de första artiklarna i rysk media. Men det är vad jag tror.

Förutom i San Fransisco har de kontor i bl.a. Moskva och Irkutsk. Beställler jag ett hus från Irkutsk kan jag väl säga att jag bor i ett irkutskskt hus? Det är grejer det! Sex konsonanter på rad. Det är en mer än om jag bor i ett västkustskt hus.

/sorry offtopic, det är fredag

1
Bevaka tråden