Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag brukar ta bort den gamla kopian och börja om från början när det händer mig. Inte speciellt bra, så inget jag kanske borde rekommendera, men det löser det för mig TM är allmänt skakigt tycker jag.
Jag skickar med skärmdumpar över hur det ser ut på hårddisken, och jag tycker det ser lite märkligt ut, jämfört med hur det sett ut innan, där det varit mappar för varje datum den sparat. Men nu är det bara en från gårdagen... Och jag känner inte igen den där Lost+Found heller...
Vad har du för disk? Hur är den ansluten? USB? NAS?
Det ser ut som att du endast har en backup. Då är det ju klart att man inte kan friställa så mycket genom att rensa gamla backuper.
Det som ligger i lost+found är "filer" som har hittats efter en fsck (File System ChecK). Du har på något sätt slitit ur disken utan att avmontera den korrekt, och då blir det stök med den interna filstrukturen. Som fsck försöker reda ut.
Eftersom du har filer i Lost+Found så har det varit nåt stök med filstrukturen, så som pesc redan påpekat. Jag skulle inte lita på den utan radera hela disken i skivverktyg och börja om på nytt. Är detta den enda backup du har så skulle jag börja med att starta en ny backup till en annan disk innan jag raderar ut denna.
Att bara ha en backup och som då befinner på en USB-kabels längd från datorn räknar inte jag som fullvärdig backup. Ha alltid minst en kopia på annan plats än där datorn befinner sig.
Nix har inte testat den, men jag reagerade på att det precis som du säger ser ut att vara en på 1 TB samtidigt som det står att 3 TB är tillgängligt? Trots att jag vet att den är på 2 TB...