Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är en gammal PC/Konsollspelare men har emellanåt prövat IOS. Men det skär sig i ryggen att varje spelstudio väljer den tråkiga och helt överanvända cell-shading tekniken för att skapa 3D i deras spel. Är så trött på den den tekniken så bra spel spelas inte. Teorin är att är att det är mycket billigare med c-s än vanlig 3D alá unreal engin? Någon som vet mer om detta?
Belysande bilder, filmklipp eller andra exempel för oss som inte är 100% insatta i teknikaliteterna?
Annars är det väl så enkelt att grafikkretsarna i en iPhone inte riktigt har samma oomph som de i en gaming-pc? Och om de skulle ha det innebära en batteritid på 7,5 minuter per laddning?
Länkade och biifogade några bilder, från Appstore är alla (med modifikation) nya spel renderade med den tekniken. Bild 2 är True Skate som använder vanlig 3D modelerad grafik.
Processorn i iPhone tror jag inte är grejen då några få högupplösta spel redan har släppts (Infinity Sword, finns en uppsjö andra) är väll det som fått mest uppmärksamhet för dess grafik. Men frågan är då är det endast pga dålig budget hos bolagen som gör att de väljer c-s eller är det av utvecklingsskäl? Dvs. att det är lättare att göra c-s spel? Det är synd då det inte lockar mig som spelare i samma utsträckning.