Någon som vet hur man får fram gömda appar från Apple?
Jag avinstallerade några av apparna som Aktier (har inga), Hitta vänner (har inga), Videor, FaceTime, iTunes Store, News och Podcaster.
Men det blev problem...
Nu vill jag ha tillbaka Podcaster för att kunna lyssna på bl.a Kalle Lind i iPhone, men det går inte (jag kan inte) reinstallera appen.
Har försökt alla möjliga sätt:
App Store i iOS 10
Finns en hel drös med Podcast-appar, men inte Apples egen. Den finns heller inte under Uppdateringar / Alla / Inte på denna iPhone.
App Store på datorn
Söker jag på Podcaster där får jag endast (!) upp en app som heter Downcast och kostar 85 kr.
iTunes i datorn
Finns en hel drös med Podcast-appar, men inte Apples egen. Den finns heller inte i mitt Bibliotek.
Internet via datorn
Söker i Safari och den dyker upp på itunes.apple.com/se och länkar till iTunes genom ”View in iTunes” (bara det är ju intressant då den inte går att hitta i iTunes när jag söker där). Klickar jag på länken öppnas iTunes App Store och där ligger mycket riktigt Podcaster. Men knappen Hämta är grå, så den är uppenbarligen redan hämtad.
Internet via iPhone
Söker i Safari på Podcaster och där finns den såklart. Klickar på länken och kommer till Podcaster där det finns en länk - inte en önskad molnsymbol - där det står Öppna. Men det händer ingenting när jag klickar på den.
Som det står tidigare i tråden är apparna inte raderade utan bara gömda. Av ovanstående ”Hämtad” och ”Öppna” är Podcaster uppenbarligen fortfarande installerad på min iPhone, men går inte att hitta.
Övrigt
Jag har testat att ladda ner några poddar via iTunes och synka med iPhone för att se om det ”lockar fram” Podcaster.
Det gjorde det inte.
Jag installerade om iOS 10 med förhoppningen att det skulle reinstallera alla Apples medföljande appar.
Det gjorde det inte. Inte någon av de jag raderat/gömt.
Mer kan jag inte komma på.
Hjälp!