Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amanda och Jakob testar Ipad (2017)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ersättaren till Ipad Air 2 är ett steg tillbaka ifråga om tjocklek och vikt, men har ett pris som nog tilltalar många älskare av surfplattan. Amanda och Jakob har testat Apples nygamla Ipad.

Läs hela artikeln här

Tycker det är lite snett att ni konstaterar att folk oftast har kvar sina gamla ipads men samtidigt bara har en 2 år gammal ipad med i testerna.

Själv sitter jag ju med iPad Air och är lite nyfiken på hur den står sig mot denna. Men kan tänka mig att folk sitter med äldre iPads än så och ändå skulle vilja se.

Känns som ingen vits att "uppgradera" från iPad Air 2 till iPad 2017. Men att däremot gå från iPad Gen 3 till iPad 2017 kanske kan vara värt. Fast man vill väl gärna ha lite siffror på saken.

Ursprungligen av WindowsMobile2002SE:

Tycker det är lite snett att ni konstaterar att folk oftast har kvar sina gamla ipads men samtidigt bara har en 2 år gammal ipad med i testerna.

Själv sitter jag ju med iPad Air och är lite nyfiken på hur den står sig mot denna. Men kan tänka mig att folk sitter med äldre iPads än så och ändå skulle vilja se.

Känns som ingen vits att "uppgradera" från iPad Air 2 till iPad 2017.

Du har rätt i det såklart! Ska försöka få fram bra siffror imorgon och uppdatera! Lätt att bli lite hemmablind och börja tänka på ipad Air 2 som "den gamla"

  • Medlem
  • 2017-04-06 22:03

Är det samma skärm som i iPad air? Tänker på blänk och om den nya blänker mer än den äldre.

Ursprungligen av snk:

Är det samma skärm som i iPad air? Tänker på blänk och om den nya blänker mer än den äldre.

Vad gäller reflektioner och blänk är det samma som Ipad Air, ja. Antireflex-behandlingen som introducerades på Ipad Air 2 saknas, och TrueTone-skärmen som introducerades med Ipad Pro 9,7" saknas.

Testet är uppdaterat med Geekbench-jämförelser för äldre IOS-enheter, som Ipad Air, Ipad 3 och Ipad 2.

  • Medlem
  • 2017-04-07 09:51
Ursprungligen av jakobnilsson:

Vad gäller reflektioner och blänk är det samma som Ipad Air, ja. Antireflex-behandlingen som introducerades på Ipad Air 2 saknas, och TrueTone-skärmen som introducerades med Ipad Pro 9,7" saknas.

Kanon, tack för info! Då får jag fundera på om jag köper en utgående Air 2 eller denna, snålade och köpte en Air när den kom med minsta lagringsminnet vilket straffat sig nu i efterhand. Tack för en trevlig recension också!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2017-04-07 17:24

Trivial fråga för många kanske; men vad heter bilspelet som syns på bild? (Finns det även till iPhone?)

Ursprungligen av psike:

Trivial fråga för många kanske; men vad heter bilspelet som syns på bild? (Finns det även till iPhone?)

Det heter Horizon Chase! Roligt. (Ja, funkar på IPhone också!)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-10 11:46

Tack för recensionen. Nu tror jag att jag vet att detta är fel modell för mig. Bulkigare +Antireflex-behandlingen + TrueTone saknas.

Antar att laddsladden är gamla USB typen - går den att ansluta till en ny MBP?

Ursprungligen av spaceas:

Tack för recensionen. Nu tror jag att jag vet att detta är fel modell för mig. Bulkigare +Antireflex-behandlingen + TrueTone saknas.

Antar att laddsladden är gamla USB typen - går den att ansluta till en ny MBP?

Den sladd som ingår i kartongen är USB-A till Lightning, precis. För att ansluta till en ny MBP krävs antingen adapter eller att du köper en USB-C till Lightning separat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-10 12:58

Antar att varje extra krona är välkommen även som en del av Adapter-businessen

http://www.apple.com/se/shop/accessories/all-...

  • Medlem
  • 2017-04-10 14:13
Citat:

Ipad Air 2 hade nämligen en bildskärm där panelen och glaset var laminerat, vilket gjorde att pixlarna hamnade närmare ytan.

Vilket också gör det otroligt mycket dyrare att laga ett sprucket glas, om displayen måste bytas samtidigt. Ska det vara en budget-modell, lite mer slit-o-släng, ser jag ett billigt glasbyte som en fördel snarare än en nackdel.

Så inget Smart Keyboard då, vet vi om det blir något Logitech Type+ tangentbord eller liknande från Logitech?

1
Bevaka tråden