Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med sökfunktionen i word

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har fastnat i att försöka hitta ett sätt att söka efter specifika ord via sökfunktionen i word, typ hitta ART inte smART ARTificial etc, är ett väldigt stort dokument och har ett gäng acronymer att leta efter. Vill tillägga att jag har försökt redigera-> sök -> avancerad sökning och ersättning, och där går att att bocka av "endast hela ord" men problemet verkar då istället vara att det inte finns någon funktion för att välja nästa eller bläddra. Skulle bli sjukt glad om någon har något förslag
mvh / Peter

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-04 22:45

Om du söker på " art " alltså med mellanslag före/efter? Även då "Art " och " art." och " art, ". Många sökningar blir det...

Ursprungligen av Snyltgäst:

Hej, jag har fastnat i att försöka hitta ett sätt att söka efter specifika ord via sökfunktionen i word, typ hitta ART inte smART ARTificial etc, är ett väldigt stort dokument och har ett gäng acronymer att leta efter. Vill tillägga att jag har försökt redigera-> sök -> avancerad sökning och ersättning, och där går att att bocka av "endast hela ord" men problemet verkar då istället vara att det inte finns någon funktion för att välja nästa eller bläddra. Skulle bli sjukt glad om någon har något förslag
mvh / Peter

Matcha hela ord..../knappen "sök alla" blir "sök nästa" när den söker nedåt ord för ord. Kanske har du en äldre version?

Grymt, tack för hjälpen, funkade bra med att göra mellanslag före och efter!

Ursprungligen av Snyltgäst:

Grymt, tack för hjälpen, funkade bra med att göra mellanslag före och efter!

Konstigt. Det ska man inte behöva lägga till ett mellanslag.

1
Bevaka tråden