Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vanligt Tesla förfarande. Samma gäller Model 3. Man kunde ställa sig i kö för en för ett år sedan för 10000 NOK, men fortfarande vet ingen exakt pris den. På det sättet har Tesla dragit in flera hundra millioner i utvecklingskapital av de som är intresserade av att köpa bilen. Om man vill gå ur kön får man tillbaka pengarna.
Det är nog kopplat till batterikonceptet, men är det ett måste att det är off-the-grid? Man kan ju också ta el från bilen på dagen för att driva huset och sedan "tanka" bilen på natten när elen är billigare enligt deras koncept.
Det är nog kopplat till batterikonceptet, men är det ett måste att det är off-the-grid? Man kan ju också ta el från bilen på dagen för att driva huset och sedan "tanka" bilen på natten när elen är billigare enligt deras koncept.
Min undran var grundad i att batteriet innebär en betydande merkostnad. Vill hellre ha en lösning som innebär koppling till stamnät. Men det är klart att om kraftbolagen, som nu, höjer nätavgifterna med 10%, så blir Teslas eremitalternativ plötsligen mer attraktivt.
Eftertanke: att köpa bil som batteribackup framstår inte precis som vettigt.
Känns ju inte som de pratar om betongpannor i alla fall. Sedan lär det ju vara lite dyrare installation av dessa pannor än att bara lägga de på bärläkt. Men om man kan räkna hem energibesparingen på kort tid kan det ju var värt ändå.
Spännande koncept med att skriva om generösa garantier osv, på svenska, med samma storlek på texten som övriga texten. I den lilla texten står det att garantierna inte gäller, i princip. Undrar vad Konsumentombudsmannen anser om detta udda förfarande?