Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay lanseras i Italien

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples mobila betaltjänst fortsätter att expanderas, och finns nu tillgänglig i Italien.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-05-17 18:00

Dax att släppa detta i Sverige med. Visst är vi ett litet pluttland men vi är snabba på att ta åt oss teknik. Så fa tastiskt häftigt att slippa kreditkort.

Ursprungligen av The Cat:

Dax att släppa detta i Sverige med. Visst är vi ett litet pluttland men vi är snabba på att ta åt oss teknik. Så fa tastiskt häftigt att slippa kreditkort.

Om man inte har en bil och tankar i automater eller betalar parkering med kort så är det jättebra.
Eller köper tågbiljetter i automat osv..

Annars får man dras med korten oavsett.

Ursprungligen av The Cat:

Dax att släppa detta i Sverige med. Visst är vi ett litet pluttland men vi är snabba på att ta åt oss teknik. Så fa tastiskt häftigt att slippa kreditkort.

Problemet är att typ <10% av våra terminaler stödjer NFC => behöver mer spridning innan de ens kommer börja tänka på oss

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-18 00:20

Det var för ett par-tre år sedan. Numera har nästintill alla terminaler jag ser NFC. Ändå bor jag i en liten stad.

Ursprungligen av kenjon:

Det var för ett par-tre år sedan. Numera har nästintill alla terminaler jag ser NFC. Ändå bor jag i en liten stad.

Ska man tro Samsung så stämmer den siffran
http://www.swedroid.se/betaversionen-av-samsu...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-18 09:12
Ursprungligen av keptang:

Om man inte har en bil och tankar i automater eller betalar parkering med kort så är det jättebra.
Eller köper tågbiljetter i automat osv..

Annars får man dras med korten oavsett.

Hur menar du? Att det inte går på ovanstående ställen du nämner? Om så, dels så finns det ju Apple Pay-länder där man kan använda det på bensinmackar och parkeringar. Alltså lösbart. Samma sak med tåg, se London. Vad det gäller mackarna så får man väl gå in och betala tills det är möjligt vid själva stationen och parkering löser man ju enkelt med SMS-parkering.

Ursprungligen av The Cat:

Dax att släppa detta i Sverige med. Visst är vi ett litet pluttland men vi är snabba på att ta åt oss teknik. Så fa tastiskt häftigt att slippa kreditkort.

Gissar att Svenska banker inte är intresserade, de tjänar nog mer pengar att vi använder deras lösningar.
PS. Har redan en terminal som stöder Apple Pay.

Ursprungligen av kenjon:

Det var för ett par-tre år sedan. Numera har nästintill alla terminaler jag ser NFC. Ändå bor jag i en liten stad.

Tyvärr långt ifrån alla som har aktiverat NFC funktionen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-18 14:19

Inte min erfarenhet, många accepterar NFC utan PIN på köp under 200 kr. Men det kanske beror på vilka branscher/kedjor man använder när man handlar.

  • Medlem
  • 2017-05-19 05:05

Nummer ett är att inte använda bankkort överhuvudtaget för inköp. Numera behöver man skydda sig mot Contactless med. Ligger kortet i mobilen slipper man nog det. Samsung Pay klarar 90 procent av alla inköpsställen idag då man komplettera med MST. Apple Pay hade klarat 10 procent men den siffran ökar nog hela tiden. Sedan kommer ju kreditkort med inbyggd Contactless tjänst idag. En annan sak jag tar sällan ut kontanter och när jag gör det så är det på typ ICA. Senast hade ICA blockerat många kort för denna tjänst i kassan.

1
Bevaka tråden