Jodå. Och jag vet hur man förr eller senare hittar till exempelvis sitt musikbibliotek på datorn. Men inte säkert de som aldrig använt iTunes tidigare.
Då blir det gärna så här:
1. Öppnar iTunes (eller så autostartar det vid inkoppling av lur i datorn). "Jaha, filmer. Men var är musiken?"
2. Kanske om jag klickar på "Musik"? Nähä. Bara mer affär med reklam.
3. Kanske om man klickar på den lilla iPhonen? Fortfarande ingen musik...
4. Men i sidofältet står det ju "Musik"! Nä, bara hur man synkar.
5. Men titta, lite längre ner står det "Musik" igen. (!) Men det är ju bara låtarna jag redan har på telefonen... Lite opraktiskt att spela upp på det här viset, ju!
6. Tillbakapilen? Tillbaka till musikreklamen igen... Dafuq?
Då kanske man lägger märke till knappen som inte ser ut som en knapp utan bara en text "Bibliotek". Men varför i självaste j-velberg kan man inte få lov att trycka på "Bibliotek" var man än befinner sig i iTunes. Som man (väl?) kunde förr.
Sedan tillkommer ju att precis allt är ju reklam förutom just "Bibliotek". Om man råkar trycka på exempelvis "Bläddra" så kommer ju ingen coverflow med sina album utan j-a reklam för Apple Music (Dafuq igen - räcker det inte med att man ska köpa musik i iTunes?). Mer reklam (samma sak - Apple Music igen) om man klickar på "Radio". Men "För dig" - det måste väl vara min egen musik? Icke då. Samma reklam i Arial Xtra Bold för Apple Music för tredje gången!
/rant