Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixelmator har ny app på gång

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utvecklarna bakom bildredigeringsverktyget Pixelmator har något nytt på gång, som de själva kallar "det största vi någonsin gjort".

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-01 14:13

Låter lovande

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-06-02 08:26

Det logiska vore ett InDesign eller Illustrator program eller en kombo av båda.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-06-02 10:45
Ursprungligen av Jedih:

Det logiska vore ett InDesign eller Illustrator program eller en kombo av båda.

Nja det logiska är en extension till bilder, som gör bilder mer kraftfull än själva pixelmator. Möjligtvis kunde det fungera med andra appar än Bilder också. Men vi får se, blir väldigt spännande och se vad de har gjort.

Men jag önskar en illu ersättare precis som pixelmator har ersatt mitt photoshoppande.

Jag skulle inte bli förvånad om det inte alls har med bilder/grafik/design att göra...kanske video, men kanske inte ens det...det kan handla om en helt annan nisch. Det kan också ha med 3D att göra. Nå, det blir spännande att se.

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag skulle inte bli förvånad om det inte alls har med bilder/grafik/design att göra...

Tips – läs artikeln!

Av ikonen att döma verkar det vara någonslags Photo-ersättare, men själv hoppas jag på "Vector-mator".
Men en fotobehandlare som utgår från Apertures arbetsflöde vore också fint.

"...phi..." kan jag läsa ut. Får inte ut "photo" av det, men jag kan nu föreställa mig "graphics" eller liknande. Jo, vector-grej vore bra, men det är så smalt...de snackar om "det största dom gjort". Vector-grejer håller bara pros på med.
"Graphicmator"...om det inte är pixels så är det i.o.f.s. vectors...så, ja kanske: en app som tar en bild (pixels) och gör om den till vector-lager/ytor? Som Vector Magic (en app jag har). Men är det så stooort? Det är ju en baggis och det finns sedan 10-15 år.
Kan också vara ett superbt maskningsprogram...men det borde bara vara en plugg i Pixelmator och inte heller stoooort.
Vi får se.

Ursprungligen av gabriela:

Tips – läs artikeln!

Av ikonen att döma verkar det vara någonslags Photo-ersättare, men själv hoppas jag på "Vector-mator".
Men en fotobehandlare som utgår från Apertures arbetsflöde vore också fint.

Apertures uppföljare...

Ursprungligen av gabriela:

Tips – läs artikeln!

Av ikonen att döma verkar det vara någonslags Photo-ersättare, men själv hoppas jag på "Vector-mator".
Men en fotobehandlare som utgår från Apertures arbetsflöde vore också fint.

Ja, det hade varit riktigt spännande och roligt om det är ett kompetent bildhanteringsprogram för RAW-filer som tar vid där Aperture gick graven och vara konkurrent till Lightroom och Capture One. Hoppas hoppas....jag har faktiskt inte gett upp Aperture ännu utan jag arbetar vidare där...men det går ju inte hur länge som helst.

Ursprungligen av Demiurgen:

"...phi..." kan jag läsa ut. Får inte ut "photo" av det, men jag kan nu föreställa mig "graphics" eller liknande. Jo, vector-grej vore bra, men det är så smalt...de snackar om "det största dom gjort". Vector-grejer håller bara pros på med.
"Graphicmator"...om det inte är pixels så är det i.o.f.s. vectors...så, ja kanske: en app som tar en bild (pixels) och gör om den till vector-lager/ytor? Som Vector Magic (en app jag har). Men är det så stooort? Det är ju en baggis och det finns sedan 10-15 år.
Kan också vara ett superbt maskningsprogram...men det borde bara vara en plugg i Pixelmator och inte heller stoooort.
Vi får se.

Det dolda ordet bakom draperiet är förmodligen Graphique, som också syns vara namnet på det öppna dokumentet. Såg dock någonstans att Pixelmator bekräftat att Graphique INTE är namnet på själva appen.

Däremot ligger ju ikonen i dockan placerad mellan Maps och Messages, så nya appen kanske har ett namn som börjar på M?

Moving Graphics? Nej, det låter styltigt. Jag fick för mig att det är en konkurent till Character Animator som Adobe håller på att utveckla (i beta nu). Men, det är ju liiiiten nisch (hur rationellt man än gör det så tar det alldelses för lång tid att göra animerad film för att allmänheten ska vilja röra i det...och det kräver ju också en talang som få har
Nej, mysteriet tätnar. Om inte "phi" har med graphics att göra...vad står då på skylten? "Soft philosphy" - ett filosofiprogram?
Kan det vara ännu ett videoprogram..."Moviemator"? Nej, varför göra det när alla Macar kommer med iMovie som redan gjort det så enkelt som det går att göra att redigera video.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det dolda ordet bakom draperiet är förmodligen Graphique, som också syns vara namnet på det öppna dokumentet. Såg dock någonstans att Pixelmator bekräftat att Graphique INTE är namnet på själva appen.

Däremot ligger ju ikonen i dockan placerad mellan Maps och Messages, så nya appen kanske har ett namn som börjar på M?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-06-05 11:03
Ursprungligen av Demiurgen:

"Vector-grejer håller bara pros på med.

Därför att Illu äs så jäkla dyrt, jag håller inte på med detta som PRO mera, och kan därför inte försvara Adobes priser. Men jag saknar att inte ha Illu i min Applications mapp.
Det är rätt ofta jag skulle behöva det för lite små privata saker som inte genererar några inkomster.

1
Bevaka tråden