Precis vad jag menar. De har troligen helt överlägset ljud jämfört med HomePod.
Men det är två möbler. som helst ska placeras "riktigt" för att få en bra stereobild. I min stuga på landet skulle de vara omöjliga att placera utan att det såg konstigt ut, både placeringsmässigt och i stil (hur matchar de moraklockan?). Det finns inte på kartan att jag skulle skaffa detta till stugan, och det handlar inte om priset.
I stugan på landet har vi idag en transistorradio och en 20" TV med interna högtalare som står i en dold vrå eftersom TV-apparater är fula. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en (kanske två) HomePod till stugan för att få (1) bättre ljud än transistorradion, (2) fler ljudkällor via AirPlay, (3) HomeKit-hub så jag kan fjärrstyra stugan då jag inte är där.
Siri i HomePad är kanske kul men inte en anledning för mig att skaffa den.
I min stuga skulle till och med en HomePad vara svårplacerad. Måste jag sätta upp en hylla? Ser den ful ut om jag väggmonterar den? Om jag tänker så, vilken produkt från hifiklubben skulle ni rekommendera? Jag har funderat på infällda takhögtalare så man slipper se dem, men är osäker på om det är värt besväret.