Hallåj!
Min iP SE la plötsligt totalt av häromdagen - bara slocknade och blev totalsvart!
Jag körde förstås alla varianter av upplivningskommandon, men den gick inte att återuppliva, så det blev besök hos auktoriserad säljare, som glad i hågen hävdade att han nog skulle kunna återställa den till det levande livet - "tar en kvart, kom tillbaks!" - när jag återvände var den fortfarande inte i form, snarare "is no more, ceased to exist" för att citera Python..... Både hos mig och återförsäljaren visades "koppla-in-tåten-till-itunes" symbolen, men även efter den inkopplingen fungerade ingenting.
Hur som helst - eftersom garantin just gått ut har jag införskaffat en beg 5S, som jag nu fixat klar med gamla simmet och backup från iCloud och har funderingar på att använda den som reservtelefon när jag köpt en ny "riktig" lur. Livet börjar så smått återvända.......
Jag vill inte vara med om känslan av att vara totalt frånkopplad från den verkliga världen igen - inga bankaffärer, ingen koll på var mina nära och kära befinner sig, inga telefonsamtal - kort och gott ett totalt meningslöst liv
Frågan är nu:
Är det några problem förknippade med att köra med dubbla lurar? Jag vill ju kunna "göra allt" på båda! Två olika simkort måste förstås till med två olika nummer - tänkte mig kontantkort på reservluren.
Hittade här på 99mac några trådar om detta, men de var gamla, 6-7 år. Någon påstod där att man inte kan använda kontantkort och en annan att man överhuvud taget inte kan starta igång en iP utan SIM.....
Kan jag utan problem köra samma iCloud-återställning på båda?
Hur lägger jag upp strategin för att få två iP att jobba ihop hos mig utan tjiv och bråk?
Några goda råd, någon?