Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple fräschar upp Podcaster

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppdaterar Podcaster med nya flikar, uppfräschad design, nya sätt att sortera avsnitt och ett analysverktyg för poddskapare.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-06-12 11:57

Tycker appen är duglig i sitt nuvarande utförande, men det är ändå gott att läsa att de ser över appen. Om det blir till det bättre återstår att se.

Både Overcast och Downcast gjorde småsylta av Apples Podcast, så vi får hoppas att den här versionen är bättre. Frågan är om man orkar byta igen... ?

  • Medlem
  • 2017-06-12 12:45
Ursprungligen av carlsson:

Både Overcast och Downcast gjorde småsylta av Apples Podcast, så vi får hoppas att den här versionen är bättre. Frågan är om man orkar byta igen... ?

Av ren lättja (och för att jag tycker att den gör sitt jobb) har jag hållit mig till Podcaster, trots att jag hört gott om de andra apparna du nämner. På vilket sätt slår de Podcaster på fingrarna, tycker du?

Ursprungligen av rKID:

Av ren lättja (och för att jag tycker att den gör sitt jobb) har jag hållit mig till Podcaster, trots att jag hört gott om de andra apparna du nämner. På vilket sätt slår de Podcaster på fingrarna, tycker du?

Minns tyvärr inte alla detaljer nu. Men saker som continous play, möjlighet att ändra uppspelningshastighet (inte bara i kvartssteg), lätthet att ladda ner, snabbspolning, överblick osv gjorde att Apples program aldrig kom i nivå. Men möjligen nu då....?

Det absolut viktigaste för mig är Continous play. Dvs att nästa avsnitt i den Podcast jag för tillfället lyssnar på börjar spela automatiskt. Det har tyvärr inte Downcast, så jag gick nyligen över till Overcast, som dock har ett sämre gränssnitt.

Ursprungligen av rKID:

Av ren lättja (och för att jag tycker att den gör sitt jobb) har jag hållit mig till Podcaster, trots att jag hört gott om de andra apparna du nämner. På vilket sätt slår de Podcaster på fingrarna, tycker du?

Jag använder ju Overcast, och den bästa funktionen där är Smart Speed, som klipper bort tystnad och pauser. Funktionen skalar bort värdefulla minuter på en längre podd, och lyssnar man jämt och ständigt som jag gör blir det en hel del besparing.

Kommer dock kika på Podcaster när den kommer i höst! Spännande att den appen får lite kärlek från Apple.

  • Avstängd
  • 2017-06-13 10:15

Tycker om utseendet.

  • Medlem
  • 2017-06-13 11:52
Ursprungligen av carlsson:

Minns tyvärr inte alla detaljer nu. Men saker som continous play, möjlighet att ändra uppspelningshastighet (inte bara i kvartssteg), lätthet att ladda ner, snabbspolning, överblick osv gjorde att Apples program aldrig kom i nivå. Men möjligen nu då....?

Det absolut viktigaste för mig är Continous play. Dvs att nästa avsnitt i den Podcast jag för tillfället lyssnar på börjar spela automatiskt. Det har tyvärr inte Downcast, så jag gick nyligen över till Overcast, som dock har ett sämre gränssnitt.

Det trodde jag gick i Podcaster, men ska inte säga säkert. Föredrar när det inte fortsätter spela nästa avsnitt automatiskt.

  • Medlem
  • 2017-06-13 11:54
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag använder ju Overcast, och den bästa funktionen där är Smart Speed, som klipper bort tystnad och pauser. Funktionen skalar bort värdefulla minuter på en längre podd, och lyssnar man jämt och ständigt som jag gör blir det en hel del besparing.

Kommer dock kika på Podcaster när den kommer i höst! Spännande att den appen får lite kärlek från Apple.

Smart Speed låter ju riktigt trevligt. Åtminstone i teorin, men på dig låter det som att det fungerar fint i praktiken också. I mina öron låter det som att det skulle blir för tydligt var/när de kapar bort tystnad och pauser.

Ursprungligen av rKID:

Smart Speed låter ju riktigt trevligt. Åtminstone i teorin, men på dig låter det som att det fungerar fint i praktiken också. I mina öron låter det som att det skulle blir för tydligt var/när de kapar bort tystnad och pauser.

Åtminstone i Overcast tycker jag att det fungerar förträffligt i praktiken. Jag hör aldrig var det kapas någonstans.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Åtminstone i Overcast tycker jag att det fungerar förträffligt i praktiken. Jag hör aldrig var det kapas någonstans.

Vad lyssnar du på egentligen? ?
Jag tror aldrig jag har lyckats lyssna på en pod som har pauser i sig... ?

Ursprungligen av rKID:

Det trodde jag gick i Podcaster, men ska inte säga säkert. Föredrar när det inte fortsätter spela nästa avsnitt automatiskt.

...och det är just därför det ska vara valbart. Per podcast förstås.

Ursprungligen av carlsson:

Vad lyssnar du på egentligen? ?
Jag tror aldrig jag har lyckats lyssna på en pod som har pauser i sig... ?

Det är korta småpauser i nästan varje podcast, vissa mer än andra. En bra genomgång av Smart Speed-funktionen i Overcast finns här:
https://medium.com/@eped/overcasts-smart-spee...

Citat:

It is immediately evident how efficient it is. Hardcore History usually runs between 1.20x and 1.40x. Dan Carlin’s style includes a lot of breaks and pauses which Overcast discards. Overall, I achieved 1.158x saving 12 minutes 48 seconds. That’s incredible.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är korta småpauser i nästan varje podcast, vissa mer än andra. En bra genomgång av Smart Speed-funktionen i Overcast finns här:
https://medium.com/@eped/overcasts-smart-spee...

Ja det är klart, det blir ju naturliga pauser. Men det känns som att utan dem så förloras en del av "känslan". Eller kanske inte? Jag ska prova!

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-06-13 17:24
Ursprungligen av rKID:

Av ren lättja (och för att jag tycker att den gör sitt jobb) har jag hållit mig till Podcaster, trots att jag hört gott om de andra apparna du nämner. På vilket sätt slår de Podcaster på fingrarna, tycker du?

Trots åtskilliga timmar under flera månader så fick jag aldrig sync att fungera mellan enheter. Downcast har inte bara perfekt sync av podcasts utan du kan dessutom pausa mitt i ett avsnitt för att fortsätta lyssna på en annan enhet. Du har även individuella inställningar för enheter och podcasts så att t.ex. allt laddas ner på min dator men när jag lyssnar på iPhonen så streamas bara avsnitten. Enstaka podcasts kör jag även 1.5x hastigheten eftersom de pratar så långsamt och då kommer Downcast ihåg det individuellt för varje podcast.

Enda jag saknar är mjukvara för Windows så att jag kan nå det från surflaptop.

1
Bevaka tråden