Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ytterligare en ny produkt som jag inte riktigt ser nyttan med. Vem har Apple tänkt ska köpa denna iMac Pro? Ni som jobbar med dessa tyngre datorer i branschen, vad skulle det finnas för fördel att slänga ut 50-60k på en iMac Pro istället för att köpa en Mac Pro?
Kunde inte Äpple göra ngt åt den stora hängande funktionslösa hakan med logo (kanske det var tänkt att ha en knapp med TouchID där som på iPad?) och de breda svarta kanterna runt skärmen??? Ser sååå gammaldags ut! Det går inte ens att höja eller sänka skärmen!
Och varför inte placera en separat SSD ovanför en vanlig HDD, det finns ju hur mycket plats som helst där?
Om inte Aplle speed-bumpar mac pro innan omtaget nästa år(?) kommer imac pro helt enkelt vara mer kraftfull (om än ännu mer inflexibel – spännande att se om det kommer rackmonteringskit för imacen under hösten!).
Någon som hittat några första utvidgade hands-on eller tester av de nya burkarna? Är helt klart intresserad av lite real-world jämförelser mellan de olika varianterna
Någon som hittat några första utvidgade hands-on eller tester av de nya burkarna? Är helt klart intresserad av lite real-world jämförelser mellan de olika varianterna
Finns för leverans runt december (troligen efter nyår) så det lär inte finnas något innan dess.
Eftersom det är standardkomponenter i grejerna så finns prestandainformation på t.ex. https://browser.primatelabs.com/mac-benchmark... om några tester körts.
Men ännu skönare när det dyker upp första testet på antingen svenska eller finska. Norska går bra också …
Och hoppas att de jämför lite prestanda med olika konfigurationer, för alla behöver inte äga en värstingmaskin! Finns ändå rätt så få som verkligen behöver 64 GB RAM och flera TB SSD!
iMac Pro är så snygg att jag går sönder...jag är mållös...industriell och teknisk design som får resten av hela IT-indsustrin att framstå som klantskallar från förra seklet.