Jag sitter redan en hel del i Pages med min Iphone 7 Plus (har nästan helt ratat min stackars gamla MB Air där hemma och då är det bara Iphone kvar om jag inte ska gå å låna makens pc (haha)) och tycker inte att det är några större bekymmer. Av den anledningen tycker jag också att Ipad Pro är ett lyft uppåt så klart, mer skärmyta, samma funktioner. Men! På Iphonen tycker jag det går bra att knappra på det inbyggda tangentbordet, det tycker jag inte på Ipad Pron. Där räcker det inte att skriva med en hand och tycker inte det känns naturligt att skriva med två händer på glaset så där.
Jag håller med dig om att Smart Keyboard inte känns som ett tangentbord för mycket användning, då älskar jag istället Apples Magic Keyboard som jag skriver på i detta nu på jobbet. Men det är inte heller en optimal lösning till Ipad Pron som då blir utan ställ och det känns inte helt smidigt att ta med hela kitet. Jag hoppas lite på någon lösning från tillbehörstillverkarna, Logitech har gjort bättre tangentbord till Ipad tidigare, men har inte hunnit testa/se om de har något nytt på gång till den här storleken.
Jag tycker du ska köpa vilken färg som helst utom silver om du lutar åt en Macbook. Själv hade jag valt guld, tycker det är snyggt som tusan och valde samma färg på min 7 Plus.