Felmeddelandet var väldigt otydligt. Kommer inte ihåg det tyvärr. Jag lyckades till slut få över Sierra på en USB som gick att boota. Använde Terminalen istället för diskmaker. Tyvärr tillät inte installeraren mig att starta installationen på min hårddisk. Jag valde då att radera min disk. Vilket gick åt pipan det med. Skivverktyg lyckades inte med raderingen.
Kopplade då in USB-stickan i min andra fungerande äldre macbook. Installerade Sierra på stickan. Och nu har jag lyckats boota min trasiga dator på stickan med Sierra på. Det fungerade fint. Datorn går som en klocka. Enda problemet jag har kvar nu är att få in operativsystemet på min Hårddisk som sitter i datorn. För jag vill inte vara bunden till att ha operativsystemet på en sticka i några år frammåt. Hårddisken lyckades jag för övrigt till slut partionera och den fungerar också fint nu.
Pratade för övrigt med Apple-support under tiden. Dom påstod att jag var tvungen att lämna in datorn för att fixa wi-fi modulen. Annars skulle jag aldrig få igång den. Mina idéer jag bad om hjälp med sågade dom, trots att det visade sig funka tillslut.
Dom vägrar också att skicka en länk så jag kan tanka Sierra säkert. (jag får som sagt inte använda app-store om wi-fi modulen är trasig). Lite tråkigt att dom är så stelbenta.
Så nu behöver jag antagligen köpa en ny USB-sticka. Skapa en bootbar installerare på den. Och köra den vägen. Om ingen har ett bättre alternativ?