Tjena, har stött på ett problem som jag inte kan få ordning på och därför behöver jag er hjälp.
En vän till mig har tagit över en äldre iMac och har därefter kopplat ihop sitt Apple-ID och allt synkat från iCloud så fint. Alla kontakter finns, bilder, kalender är i synk. Men när personen får ett meddelande, som för övrigt har satts upp att hen ska kunna svara från sin iMac, synkar inte kontaktinformationen som finns i "Kontakter" utan alla nummer visar med +46 följt av personens hela nummer. Kollar man i "Kontakter" så finns detta nummer men då med vanliga 070XXXXXX.
Vi har testat att lägga till +46 i kontakter och då synkar kontakten i Meddelanden så rätt bild och namn syns i listan. Men då personen har väldigt många kontakter känns detta inte som ett alternativ. För min egen del synkar allt så fint trots att jag kontakter utan landsnummer. Förutom detta har vi testat att stänga av/på iCloud-synken för kontakter, loggat in/ut från Meddelanden, men problemet återstår.
Finns det någon som har någon idé vad som kan göras för att min väns kontaktlista ska synkas med de meddelanden som inkommer till iMacen? För på hens iOS-enhet är inte detta något problem, utan bara på Meddelanden på OS X.
Tacksam för tips och svar!