Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag blir tokig på min "Messages" app på Macen. Ofta när jag byter nätverk så vill appen inte skicka "vanliga" sms längre utan lirar bara med iMessages.
Loggar ut och sedan in på telefonen och på datorn brukar hjälpa. Men inte nu. Inga betal sms funkar från "Messages" hur jag än försöker. (Självklart är det påslaget i telefonen)
Jag blir tokig på min "Messages" app på Macen. Ofta när jag byter nätverk så vill appen inte skicka "vanliga" sms längre utan lirar bara med iMessages.
Loggar ut och sedan in på telefonen och på datorn brukar hjälpa. Men inte nu. Inga betal sms funkar från "Messages" hur jag än försöker. (Självklart är det påslaget i telefonen)
Betal SMS. När jag kopplar upp mot ett annat nätverk/router. MBP mid 2014 macOS Sierra 10.12.6, Iphone 7 med iOS 10.3.3. Luren har alltid BT påslaget men inte Macen fast Messages ska gå genom nätverket iaf tror jag.
Jodå versionerna och hårdvara står där uppe Bara iMessage fungerar (iPhone till iPhone) men inte betal sms då man skickar "vanliga" sms till de som inte har iPhone.
Ett tips är att skriva avgiftsbelagda sms eftersom du (antar jag) syftar på normala sms som skickas mellan din telefon och mottagare som inte använder iMessage.
Jag tycker det verkar lite rörigt...
iMessage och SMS är jag med på, men betalSMS eller avgiftsbelagda SMS, var är det? Betalar man för att skicka ett SMS? Tekniskt borde väl inte det skilja något från ett vanligt SMS?
iMessage och SMS är jag med på, men betalSMS eller avgiftsbelagda SMS, var är det? Betalar man för att skicka ett SMS? Tekniskt borde väl inte det skilja något från ett vanligt SMS?
OK, men då rör det sej om ett vanligt SMS. BetalSMS tänker jag mej mer är att man skickar ett SMS för att betala något, t ex parkeringsavgift. Men då är det utrett.
OK, men då rör det sej om ett vanligt SMS. BetalSMS tänker jag mej mer är att man skickar ett SMS för att betala något, t ex parkeringsavgift. Men då är det utrett.
SMS räcker bra. Det spelar ingen roll om de ingår i abbonemanget eller om du betalar per SMS som du skickar. Det spelar inte ens någon roll om det är SMS som används för att betala för tjänster. Allt är SMS och det finns ingen anledning att hitta på ett nytt ord för ett begrepp som vi har haft i decennier.
Det enda som det ådstakommer är att skapa förvirring, vilket bevisas i denna tråd.