Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya smarta hemmet prylar från Elgato

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

https://www.elgato.com/en/ifa-2017
Ny version av Eve Thermo

Eve lock

Eve smoke

Eve Aqua

Eve window guard

Tycker det ser ut att vara väldigt intressanta smarta hemmet prylar. Hade varit kul med test.

#nyhetstips

Ska bli intressant att se vem som blir först, Netatmo presenterade sin brandvarnare på CES men än så länge har inget lanserats i butik. Vem vinner, fransmännen eller tyskarna? Oddsen talar väl för de senare här

Har ett par eve enheter och jag är väl inte direkt lyrisk. Svarstiden är flera sekunder. Rena rama lagget.
Tar sån tid på sig att Siri ibland säger att enheten inte svarar och just därefter så, plupp, startade det ändå..

Blir helst inga fler eve prylar för mig. Andas Android över dom, det funkar liksom sådär

Ursprungligen av Tjosansa:

Har ett par eve enheter och jag är väl inte direkt lyrisk. Svarstiden är flera sekunder. Rena rama lagget.
Tar sån tid på sig att Siri ibland säger att enheten inte svarar och just därefter så, plupp, startade det ändå..

Blir helst inga fler eve prylar för mig. Andas Android över dom, det funkar liksom sådär

Ajdå det låter ju inte bra. Annars så är ju design och pris nästan i Apple-nivå
(Förutom det där fönsterskyddet då)

Ursprungligen av Tjosansa:

Har ett par eve enheter och jag är väl inte direkt lyrisk. Svarstiden är flera sekunder. Rena rama lagget.
Tar sån tid på sig att Siri ibland säger att enheten inte svarar och just därefter så, plupp, startade det ändå..

Blir helst inga fler eve prylar för mig. Andas Android över dom, det funkar liksom sådär

Jag håller inte med androidliknelsen men jag har eve weather och room.

Sammanfattningsvis så kan jag inte heller rekommendera dem. Förutom svarstiderna så är innehåller elgatos app ett antal förbättringsmöjligheter

Har funderat på att köpa netatmo för att kunna jämföra. Så irriterad är jag på mina eve

Senast redigerat 2017-09-03 09:17

Jag tycker mina eve room funkar bra att kolla temperaturen i homekit. Deras app är dock seg och ful. Då jag inte kollar temperaturhistoriken ofta tar det nog en tio minuter uppdatera den.

Ursprungligen av _empty:

Jag tycker mina eve room funkar bra att kolla temperaturen i homekit. Deras app är dock seg och ful. Då jag inte kollar temperaturhistoriken ofta tar det nog en tio minuter uppdatera den.

Om de skulle hämta historiken ”last in - first out” istället för ”first in - first out” så skulle de vinna mycket. Den mäter korrekt men det är appen som drar ner betyget

Ursprungligen av BlackSmp:

Om de skulle hämta historiken ”last in - first out” istället för ”first in - first out” så skulle de vinna mycket. Den mäter korrekt men det är appen som drar ner betyget

Håller med. Finns mycket önska med deras app. Hoppas dom jobbar på lite fixar.

Nu har Eve aqua fått ett datum:
https://www.evehome.com/en/eve-aqua
Man kan beställa idag och den levereras från den 25/6.
https://blog.elgato.com/get-set-for-summer-wi...
#nyhetstips ?

1
Bevaka tråden