Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsungs ansiktsigenkänning luras fortfarande av ett foto

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung Galaxy Note 8 bjuder inte på några förbättringar när det gäller ansiktsigenkänning. Det går fortfarande att luras med hjälp av ett foto.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-09-06 12:16
Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung Galaxy Note 8 bjuder inte på några förbättringar när det gäller ansiktsigenkänning. Det går fortfarande att luras med hjälp av ett foto.

Läs hela artikeln här

Precis som S8 då. Tråd. Jag skrev redan då att biometrisk säkerhet är just osäker.

  • Medlem
  • 2017-09-07 19:06
  • Medlem
  • 2017-09-07 20:01
Ursprungligen av PaO:

Så det vi ser med egna ögon kan egentligen inte hända eftersom de två mobila enheterna i videon har fel programvara och/eller fel inställning? Det var som tusan! Tur att det finns fansajter som kan berätta hur det verkligen ligger till.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2017-09-09 12:43

Irisavläsningen är visst inget vidare den heller enl The New York Times, länkat via DF!

Brian X. Chen on the Samsung Galaxy Note 8

  • Medlem
  • 2017-09-09 13:06
Ursprungligen av jas:

Irisavläsningen är visst inget vidare den heller enl The New York Times, länkat via DF!

Brian X. Chen on the Samsung Galaxy Note 8

Nej, biometrisk säkerhet är skräp och har alltid varit. Speciellt vad gäller fejan.

Snart har de flesta smartphones kameror som kan ta 3D-foton.
Man tar då ett 3D-foto på offrets ansikte vid tillfälle.
Man skriver ut ansiktet med 3D-skrivare.
Med detta 3D-ansikte kan man sedan öppna offrets biometriska lås.

Jag tror att ögon-lås - iris-identifiering - kan vara säkrare. Å andra sidan förändras människors irisar om inte dagligen så över tid, så man kan inte lägga allt för stor precision på denna lösning.

Nej, biometriska säkerhetslösningar är nog inget om det handlar om VERKLIGT viktiga/hemliga saker/pengar.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2017-09-09 16:52

Fingeravtryck känns som hyfsat säkert och väldigt smidigt!

  • Medlem
  • 2017-09-09 17:44
Ursprungligen av jas:

Fingeravtryck känns som hyfsat säkert och väldigt smidigt!

Ja, jag använder det. Utom till att signera betalningar/dokument m m. Där använder jag mångsiffrig lösenkod.

  • Medlem
  • 2017-09-09 18:29
Ursprungligen av jas:

Irisavläsningen är visst inget vidare den heller enl The New York Times, länkat via DF!

Brian X. Chen on the Samsung Galaxy Note 8

BofA tycker det är värt att testa i alla fall
https://www.americanbanker.com/news/the-eyes-...

  • Medlem
  • 2017-09-09 18:30
Ursprungligen av jas:

Fingeravtryck känns som hyfsat säkert och väldigt smidigt!

Ja men är borta från iPhone Edition
Då måste face ID funka

  • Medlem
  • 2017-09-09 19:56
Ursprungligen av PaO:

Ja men är borta från iPhone Edition
Då måste face ID funka

Vi har inte sett mobilen än. Den 12 får vi veta. Även vad den ska heta.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-09-13 22:49
Ursprungligen av PaO:

Ja men är borta från iPhone Edition
Då måste face ID funka

Face ID är dock mycket säkrare än Touch ID

  • Medlem
  • 2017-09-17 22:33

Jag har kollat runt på nätet sedan denna filmen lades upp och det är den enda i sitt slag. Ingen annan har lyckats. Hur kan det komma sig jo han sitter i en butik med demoex

https://youtu.be/w-ehLXyJAqA

Vore intressant om någon annan hittade någon annan som lyckats ☺️

  • Medlem
  • 2017-09-17 23:10
Ursprungligen av PaO:

Jag har kollat runt på nätet sedan denna filmen lades upp och det är den enda i sitt slag. Ingen annan har lyckats. Hur kan det komma sig jo han sitter i en butik med demoex

https://youtu.be/w-ehLXyJAqA

Vore intressant om någon annan hittade någon annan som lyckats ☺️

Menar du att ”demoex” inte är lika säkra som andra enheter? ?

  • Medlem
  • 2017-09-18 04:00
Ursprungligen av Alix:

Menar du att ”demoex” inte är lika säkra som andra enheter? ?

I butik är de ofta i "butiksläge" så att ingen skall kunna låsa demoex utan att någon annan kund skall kunna fortsätta testa dem.

https://www.sammobile.com/2017/09/07/no-galax...

Jag skall testa själv när jag börjar använda min nästa vecka

När iPhone X kommer ut i butik skall jag se om de med har ett demoläge

Har du hittat någon annan som lyckats?

Ursprungligen av Alix:

Menar du att ”demoex” inte är lika säkra som andra enheter? ?

Butiksexemplar är i "Retail Mode" vilket gör att kunder inte kan låsa/bricka enheter. Dessa återställer sig även själva automatiskt för att vara "rena" så att kunder kan pilla på enheterna utan att göra något dumt, t.ex. sätta ett lösenord som låser enheten.

  • Medlem
  • 2017-09-18 09:48
Ursprungligen av PaO:

I butik är de ofta i "butiksläge" så att ingen skall kunna låsa demoex utan att någon annan kund skall kunna fortsätta testa dem. ...

Men det är ju just låsfunktionen som demonstreras? Är det alltså en låtsasdemonstration av funktionen? Hur ska man som kund då veta att man får det man köper? Frågorna hopar sig.

Ursprungligen av PaO:

... Har du hittat någon annan som lyckats?

Jag har inte ens letat, jag tycker bara att detta är så konstigt.

Ursprungligen av keptang:

Butiksexemplar är i "Retail Mode" vilket gör att kunder inte kan låsa/bricka enheter. Dessa återställer sig även själva automatiskt för att vara "rena" så att kunder kan pilla på enheterna utan att göra något dumt, t.ex. sätta ett lösenord som låser enheten.

Jag kan förstå det resonemanget, men vad är det då för mening att som potentiell kund tro att man köper det man får testa? Fast det är bra att veta att man bara får en ”dummy” i näven som inte alls är vad det utger sig för att vara. Bättre då att titta på Youtubekanaler och sedan köpa billigare per postorder.

Ursprungligen av Alix:

Jag kan förstå det resonemanget, men vad är det då för mening att som potentiell kund tro att man köper det man får testa? Fast det är bra att veta att man bara får en ”dummy” i näven som inte alls är vad det utger sig för att vara. Bättre då att titta på Youtubekanaler och sedan köpa billigare per postorder.

Uppenbarligen köper folk fysiskt i butik efter att klämt och kännt på visningsexemplar?

  • Medlem
  • 2017-09-18 10:43
Ursprungligen av keptang:

Uppenbarligen köper folk fysiskt i butik efter att klämt och kännt på visningsexemplar?

Ja, självklart. Kan ju vara bra av andra orsaker, hur stor den känns i handen, om man gillar skärmen, och så vidare. Men knappast för att avgöra funktionen av exempelvis ansiktsigenkänning.

Ursprungligen av Alix:

Men knappast för att avgöra funktionen av exempelvis ansiktsigenkänning.

Nä precis.

1
Bevaka tråden