Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt iPhone 8/8 Plus

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av D_Odell:

Är det 100hz som senaste paddorna? Tycker de borde ha en standard..

Nope.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-09-22 10:19
Ursprungligen av reboot81:

Sådärja. Comviqs sida var lite seg, men den fungerade. 8+ 64GB Guld beställd. Åt sambon…

Jag lutar väl åt en 8:a/8:a+, men vill egentligen ha en X. Men X känns lite osäker i år, jag väntar tills den går ned i pris och barnsjukdomarna försvunnit. Men det lär dröja 3 år innan jag byter nästa gång, så det blir långa väntan

Beställa gör jag inte, någon rush efter 8:or räknar jag inte med

Sitter nu med min 8 Plus i handen och myser.......

Levererad nu, gick rätt snabbt.

  • Medlem
  • 2017-09-22 16:08
Ursprungligen av Lehning:

Sitter nu med min 8 Plus i handen och myser.......

Nice
Vad gillar du den och vad hade du innan?

Efter två bokningar och lika många avbokningar blev det ändå en tredje och definitiv bokning på en Iphone 8 Plus 256 GB (grå) idag. Vill egentligen ha en X men den ryktade skrala tillgången, prislappen och att jag är övertygad att X kommer att dras med barnsjukdomar (stora eller små, återstår att se) gjorde att jag satsade på 8 Plus istället. Ville egentligen ha en vanlig 8 då jag har små händer, men vill ha den bättre kameran i Plus.
Lite surt att Comviq inte ser ut att ha fått iväg telefonen idag så jag får vänta ett par dagar in på nästa vecka innan jag får den.

En ganska irriterande sak när man kollar på recensioner på 8/8 Plus är att så gott som alla jämför den med 7/7 Plus och helt utelämnar scenariot att man kan gå från exempelvis en 6:a som jag gör. För mig blir det en fet uppgradering med snabbare lur, mer RAM, större skärm med True Tone, 3D Touch och mycket bättre kamera!

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-09-22 18:37
Ursprungligen av Anwest:

Efter två bokningar och lika många avbokningar blev det ändå en tredje och definitiv bokning på en Iphone 8 Plus 256 GB (grå) idag. Vill egentligen ha en X men den ryktade skrala tillgången, prislappen och att jag är övertygad att X kommer att dras med barnsjukdomar (stora eller små, återstår att se) gjorde att jag satsade på 8 Plus istället. Ville egentligen ha en vanlig 8 då jag har små händer, men vill ha den bättre kameran i Plus.
Lite surt att Comviq inte ser ut att ha fått iväg telefonen idag så jag får vänta ett par dagar in på nästa vecka innan jag får den.

En ganska irriterande sak när man kollar på recensioner på 8/8 Plus är att så gott som alla jämför den med 7/7 Plus och helt utelämnar scenariot att man kan gå från exempelvis en 6:a som jag gör. För mig blir det en fet uppgradering med snabbare lur, mer RAM, större skärm med True Tone, 3D Touch och mycket bättre kamera!

Grattis, en vansinnigt mycket bättre kamera för din del!
Jag trodde inte så mycket hade hänt mellan 7 plus och 8 plus eftersom specarna är i princip identiska.
Men man kan tydligen göra mycket med en fet processor:

https://www.dxomark.com/apple-iphone-8-plus-r...

Ursprungligen av PaO:

Nice
Vad gillar du den och vad hade du innan?

Tjena, kom från en liten blandad kompott, då främst med en iPhone 7. Var nöjd med allt utom batteritiden.... den är verkligen dålig på 7an, eller så pallade den helt enkelt inte med mitt användarmönster

Därför satsade jag på en Plus-modell denna gången. Dels för batteritiden samt kameran

Hur är det för er som bokade via Halebop den 15 september? För min egen del så bokade jag en iPhone 8 Space grey 64GB, preliminär leveranstid 1-2 veckor. Surt att inte få den innan helgen

  • Medlem
  • 2017-09-22 20:04
Ursprungligen av Lehning:

Tjena, kom från en liten blandad kompott, då främst med en iPhone 7. Var nöjd med allt utom batteritiden.... den är verkligen dålig på 7an, eller så pallade den helt enkelt inte med mitt användarmönster

Därför satsade jag på en Plus-modell denna gången. Dels för batteritiden samt kameran

Smart drag ?

Ursprungligen av PaO:

Smart drag ?

Eller hur

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-09-22 21:18

Köpte en iPhone 8 Plus Guld, men är inte helt övertygad om färgen just nu. Ser ju mest rosa ut? Vad tycker ni andra som har köpt en?

Synd att inte all text på baksidan förutom ”iPhone” försvann här i Sverige. Trodde det gällde oss också?. #I-landsproblem

varför är det synd?

Ursprungligen av kafferast:

Synd att inte all text på baksidan förutom ”iPhone” försvann här i Sverige. Trodde det gällde oss också?. #I-landsproblem

Ursprungligen av EnDumEn:

Grattis, en vansinnigt mycket bättre kamera för din del!
Jag trodde inte så mycket hade hänt mellan 7 plus och 8 plus eftersom specarna är i princip identiska.
Men man kan tydligen göra mycket med en fet processor:

https://www.dxomark.com/apple-iphone-8-plus-r...

Ja wow, fantastiska foton! Åh kan knappt bärga mig

Ursprungligen av D_Odell:

Är det 100hz som senaste paddorna? Tycker de borde ha en standard..

Du menar 120 Hz, antar jag (ProMotion).

Nej, jag minns inte att de sa nåt om det på eventet så det är antagligen samma fps som på 7:an.

Verkar inte alls vara speciellt efterfrågad, verkar finnas i lager överallt. Inte ofta det brukar vara såhär. De flesta väntar troligen på X...

Ursprungligen av ryckarn34:

Verkar inte alls vara speciellt efterfrågad, verkar finnas i lager överallt. Inte ofta det brukar vara såhär. De flesta väntar troligen på X...

Jag är rätt tveksam till det. Får se om några månader.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-24 18:22

Beställt 2 stycken iPhone 8 64GB Guld till fru och dotter.
Lite lång leveranstid från Apple tycker jag, 4-10 oktober.

Jag ser fram emot fler videos gjorda i 4K 60. Denna gör mig stum av beundran. INGEN STABILISERING UTIFRÅN!!!!
https://youtu.be/yAFmSm5l8gE

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Jag ser fram emot fler videos gjorda i 4K 60. Denna gör mig stum av beundran. INGEN STABILISERING UTIFRÅN!!!!
https://youtu.be/yAFmSm5l8gE

Riktigt bra. Imponerande!

Har ni problem med missljud ur högtalaren vid samtal? Jag har det till och från på min. Ej media eller, bara vid samtal när man håller telefonen mot örat.

  • Medlem
  • 2017-09-25 19:24
Ursprungligen av kafferast:

Har ni problem med missljud ur högtalaren vid samtal? Jag har det till och från på min. Ej media eller, bara vid samtal när man håller telefonen mot örat.

Du är inte ensam.

https://www.macrumors.com/2017/09/25/iphone-8...

Fick telefonen (8 Plus) igår och jämfört med min gamla iPhone 6 är den hur grym som helst! Jag har full förståelse att det inte är samma uppgradering från framför allt sjuan, men för mig har jag fått en ordentlig uppgradering. I synnerhet med nya iOS 11 som var märkbart långsam på iPhone 6.

3D Touch har redan blivit lite av en favorit. Kunna larma av/på huslarmet utan att behöva starta appen, eller kolla nästa tunnelbaneavgångar lätt. Kameran är riktigt, riktigt bra. Lekte lite med porträttläget igår och det är ömsom vin, ömsom vatten. Man märker att det är en beta, men de foton som blir bra - de blir suveräna! Ska testa filma lite mer sen mot helgen.

Storleken har jag varit mest orolig för och det är för tidigt att uttala sig egentligen, men i dessa "no bezels!"-tider så tycker jag inte att de stör nämnvärt och telefonen känns inte för stor när jag använder den. Snarare att det är skönare med ett ordentligt grepp och att tangentbordet blir lättare att skriva på. Däremot känns den stor i jeansfickan, och då har jag ändå inte satt på något skal ännu.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-09-27 18:41

För er som köpt iphone 8 från tele2 ,ha lite koll ,min telefon blev stulen under transport eller vid ombud.

Så lite sunkigt just, nu man kan se att nån har hämtat ut telefonen 3 min efter jag fick sms om att telefonen kommit till ombud.

Så antingen har nått hänt innan ombud eller så har ombudet gjort nånting eftersom postnord kan se att butiken har kvitterat ut paketet i systemet.
Så knappast att nån har förfalskat min identitet inte på 3min.

Så får köra vidare med iphone 6 tills denna soppa är utredd.

Ni som köpt. Kan ni se någon förbättring i prestanda på positionering i kartan? Jag tänker på att iPhone 8 kan använda Galileo.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-29 19:56

Frun och dotterns iPhone 8:or packades upp idag, noterbart är att den billiga Samsung Qi-laddaren jag köpte för en vecka sedan fungerar klockrent med iPhone 8, tyvärr inte alls på Apple Watch Series 3..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-06 22:38

Sitter med en 7:a och vill ha en större skärm och sugen på teleobjektivet också......
Tittade på X tills jag provade den i butiken.... tycker inte om en hel skärm och den kändes smalare också.....
Siktar in mig på 8+ .........
Kommer jag märka någon skillnad på 7:an och 8+ förutom tele..... ?
Eller är det bara en större skärm så jag skulle lika gärna kunna ta en 7+ ?

Bevaka tråden