Någon fler som har fått problemer med att installera Mac OS High Sierra?
Skulle i går installera det på en dator här hemma, men tji, höll på i flera timmar, men fick till slut ge upp.
Först testade vi att köra installeraren från systemet, altså, vi laddade ner den via Appstore, den påbörjade installationen, startade om, höll på ett tag, sedan startade den om, och då fick vi ett felmedelande om att "Ett fel inträffade när fast programvara skulle kontrolleras", klickade då på starta om, och fick då efter ett tag felmedelande om att den inte kunde läsa installationsfilen.
Efter att ha hållit på ett tag, så gav jag upp, och fick ägna en bra stund på att forsöka formattera hårddisken till HFS format igen, så jag kunde ta tillbaka backupen. När jag höll på med att forsöka återställa hårddisken, så visar det sig att den har fått fler partitioner, vi pratar här om en 500 GB SSD, och på den fanns då plutseligen 3 partitioner, 1 500 GB HFS+ (GUID) partition, och 2 stk. partitioner på 120GB vardera i APFS format.
Jag tänkte sedan testa på jobbet i dag, startade en dator med ALT+CMD+R, och lastade ner installeraren direkt från Apple, forsökte installera på en nyformatterad SSD, samma fel som ovan.
Någon annan som har försökt installera High Sierra dom senaste dagarna, och hur har det gått?
Om ni inte har uppdaterat än, kom då för guds skull ihåg att ta en rejäl backup innan du börjar.