Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick en Iphone 5C, ska den klara spela in 1080p??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Står ju det i specs. Och i Inställningar.

Men när jag kör Youtube-appen och väljer Live får jag 480p, och trots det startar det och stoppar nåt vansinnigt. Helt oanvändbar video. Har 53 Mbps från router på 100 Mbps fiber uppmätt med Bredbandskollen i det rummet jag är i.

När jag spelar in med den inbyggda kameraappen får jag 1080p, men det "halkar". Det blir inte mjukt.

Har inget tungt på telefonen, när jag fick den fabriksåterställde jag den och körde in IOS 10.3.3. That's it typ. Lagringsutrymmet är i princip tomt!

Kliar mig i huvudet. Vad är problemet?

Den klarar nog inte mer än så i realtid gällande komprimering och uppladdning samtidigt.

Ursprungligen av keptang:

Den klarar nog inte mer än så i realtid gällande komprimering och uppladdning samtidigt.

Okej då, när det gäller Live. Kanske. Försöker bara få den att spela in och jag tycker inte det är nåt fel på bandbredden...

Men när det gäller kameraappen så tycker jag det borde bli som min andra telefon i 1080p om de skriver att kameran klarar video i 1080p... och inte frameskip. Eller segade jag ner telefonen genom att uppdatera IOS??

Försöker bara hitta nåt sätt att få till 1080p video på den... 720p funkar men det klarar ju en 200kr webcam.

Tacksam för tips och få till det iaf.

(Edit: att kameran ska klara 1080p video är från https://support.apple.com/kb/SP684?locale=en_US, min modell är A1507 där)

1
Bevaka tråden