Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swedbank fungerar nu med Samsung Pay

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterad: Nu adderas banken Swedbank på listan över banker med stöd för Samsung Pay. Redaktionen har fått betatesta sina Swedbankkort under helgen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-10-17 14:28

På tal om betallösningar så ska Apple och Nordea presentera Apple Pay nästa vecka, enligt Macpro.

https://www.macpro.se/2017/10/17/exklusivt-da-lanseras-apple-pay-i-sverige/

Nordea av alla. Hoppas fler banker är med direkt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-17 15:49
Ursprungligen av Jedih:

På tal om betallösningar så ska Apple och Nordea presentera Apple Pay nästa vecka, enligt Macpro.

https://www.macpro.se/2017/10/17/exklusivt-da-lanseras-apple-pay-i-sverige/

Nordea av alla. Hoppas fler banker är med direkt.

Suveränt, stort tack för heads-up, nyhet om det har gått upp på framsidan i detta nu!

  • Medlem
  • 2017-10-17 17:43
Ursprungligen av Jedih:

På tal om betallösningar så ska Apple och Nordea presentera Apple Pay nästa vecka, enligt Macpro.

https://www.macpro.se/2017/10/17/exklusivt-da-lanseras-apple-pay-i-sverige/

Nordea av alla. Hoppas fler banker är med direkt.

Använder Nordea med Samsung Pay och funkar bra men inte snabbare än chip. Aktiverar Samsung Pay med iris i kön och då har man 30 sek på sig att hålla luren mot NFC sidan eller MST sidan. 50 / 50 mellan dessa och alltid kod på terminalen vid MST. Väntar tills remember kommer på Samsung Pay tydligen innan årsskiftet. Tack för bra tester av Pay ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-17 20:19
Ursprungligen av PaO:

Använder Nordea med Samsung Pay och funkar bra men inte snabbare än chip. Aktiverar Samsung Pay med iris i kön och då har man 30 sek på sig att hålla luren mot NFC sidan eller MST sidan. 50 / 50 mellan dessa och alltid kod på terminalen vid MST. Väntar tills remember kommer på Samsung Pay tydligen innan årsskiftet. Tack för bra tester av Pay ?

Tack, kul att det uppskattas! Att betala med Samsung Pay, eller andra mobila betalningsmetoder, är också en vanefråga. Jag har betalat med Samsung Pay i någon vecka, och kommer fortfarande på mig själv med att mata in PIN-koden på telefonen trots att jag egentligen bara behöver sätta fingret på fingeravtrycksläsaren, gamla vanor som sitter i. Men jag måste säga att jag har blivit väldigt fäst vid att kunna betala med mobilen överallt, och att jag kikar på att hoppa över till Iphone-lägret med nästa köp innebär att jag skulle gå miste om mobila betalningar överallt via MST och (inledningsvis) stödet för Swedbank. Mac Pros påstående om att Nordea blir första och inledningsvis enda banken som stöds av Apple Pay känns sannolikt, Nordea var först ut med Samsung Pay också och de verkar vara i framkant när det gäller att satsa på nya tekniker tidigt.

  • Medlem
  • 2017-10-17 20:26
Ursprungligen av ekloev:

Tack, kul att det uppskattas! Att betala med Samsung Pay, eller andra mobila betalningsmetoder, är också en vanefråga. Jag har betalat med Samsung Pay i någon vecka, och kommer fortfarande på mig själv med att mata in PIN-koden på telefonen trots att jag egentligen bara behöver sätta fingret på fingeravtrycksläsaren, gamla vanor som sitter i. Men jag måste säga att jag har blivit väldigt fäst vid att kunna betala med mobilen överallt, och att jag kikar på att hoppa över till Iphone-lägret med nästa köp innebär att jag skulle gå miste om mobila betalningar överallt via MST och (inledningsvis) stödet för Swedbank. Mac Pros påstående om att Nordea blir första och inledningsvis enda banken som stöds av Apple Pay känns sannolikt, Nordea var först ut med Samsung Pay också och de verkar vara i framkant när det gäller att satsa på nya tekniker tidigt.

Nog för att Nordea är så mycket större än övriga banker. Har för mig att Nordea nästan har lika många anställda som SEB / Swedbank och SHB tillsammans
Mitt huvudkort är remember och tydligen skall de komma till Samsung Pay innan årsskiftet
Hoppas ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-17 21:05

Jag har uppdaterat nyheten med information om att Samsung Pay-betalningar faktiskt fungerar i offline-läge, det var bara jag som upplevde ett isolerat fel. Det går att betala utan uppkoppling, dock ett begränsat antal gånger per dag.

Samsung pay med Swedbank

Jag lyckades att få in kortet i appen men den kräver en verifiering som jag inte har lyckats alls. Det står att man ska besöka swedbanks webbplats för verifiering men när jag gör sett då händer ingenting... Vad gör jag för fel?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-18 12:51
Ursprungligen av bozzman:

Jag lyckades att få in kortet i appen men den kräver en verifiering som jag inte har lyckats alls. Det står att man ska besöka swedbanks webbplats för verifiering men när jag gör sett då händer ingenting... Vad gör jag för fel?

Hmm, jag har råkat ut för det problemet när jag försöker lägga till Rikskortet (Rikskuponger), när jag trycker på verifiering via webbplatsen kommer jag bara till en sida med information om Rikskuponger i mobilen. Amanda har dock inte haft det problemet med Rikskortet. Men du upplever alltså det när du försöker lägga till ett bankkort?

Lite feedback på ljudkvaliten på klippet. Speciellt när Amanda pratar så låter ljudet sammanpressad. Problemet uppstår inte när Andreas pratar. Vet inte om det är den specifika enheten som Amanda använder för att spela in.

Japp allt är färdig det är bara verifieringen som inte går att göra eller som jag inte vet hur man gör

Ursprungligen av bozzman:

Japp allt är färdig det är bara verifieringen som inte går att göra eller som jag inte vet hur man gör

Har du BankID på telefonen? Jag fick det inte att funka förrän jag laddade ner appen och aktiverade ett BankID på telefonen.

Ursprungligen av darkshippo:

Lite feedback på ljudkvaliten på klippet. Speciellt när Amanda pratar så låter ljudet sammanpressad. Problemet uppstår inte när Andreas pratar. Vet inte om det är den specifika enheten som Amanda använder för att spela in.

Det kan bero på att jag hade mick, vilket inte Andreas hade. Jag justerade allt ljud på samma sätt och tog mest hänsyn till de bullriga miljöerna så det vara därför det låter konstigt i de tystare miljöerna.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-10-18 21:13

@ekloev: Slog du fel pinkod på telefonen inne på fiket eftersom det inte är censurerat eller bortklippt från videon som dom andra gångerna?

Ursprungligen av wurpan:

@ekloev: Slog du fel pinkod på telefonen inne på fiket eftersom det inte är censurerat eller bortklippt från videon som dom andra gångerna?

Hehe jag klippte bort det eftersom man ser vilken kod som slås in ;p

Ursprungligen av amandareventlid:

Har du BankID på telefonen? Jag fick det inte att funka förrän jag laddade ner appen och aktiverade ett BankID på telefonen.

Nej det har jag inte, använder den i min iPhone

Ursprungligen av bozzman:

Nej det har jag inte, använder den i min iPhone

Ah, men då är de därför det inte funkar. Exakt samma sak hände mig.

Ursprungligen av amandareventlid:

Ah, men då är de därför det inte funkar. Exakt samma sak hände mig.

ah ok då är det säkert det. Tackar

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-10-20 19:21
Ursprungligen av amandareventlid:

Hehe jag klippte bort det eftersom man ser vilken kod som slås in ;p

Ja när han slår in koden på terminalen är bortklippt men precis innan slår han ju in pinkoden på mobilen och där syns det klart och tydligt vad den är.

  • Medlem
  • 2017-10-20 19:40

Samsung Pay är mycket smidigt ?

1
Bevaka tråden