Min gamla 3310 tappade jag regelmässigt i asfalten, men då var det ju bara att skrapa ihop delarna och sätta ihop den igen. Sedan jag bytte till iPhone har jag varit betydligt mer försiktig. Har aldrig lyckats spräcka en skärm under mina sju år som iPhone-ägare.
Men tappat har jag gjort. Det klantigaste var med min iPhone 5 som jag hade i ett mjukt läderfodral som var öppet i ena änden. I brådskan på väg hem från jobbet rusade jag ur bussen och sprang mot tåget och lyckades i ivern hålla telefonen med fodralets öppning nedåt. Luren gled ur och landade på betongen bakom bussen. Jag fick panik och sprang efter för att plocka upp telefonen som låg med skärmen nedåt. Inga sprickor, men väl en rejäl repa mitt på skärmen. Det värsta var väl att jag själv hade strukit med om det hade kommit en till buss precis efter...
Det vanligaste är väl att telefonen glider ur fickan på mysbyxorna hemma. Men oftast sitter jag i soffan eller ligger i sängen när det händer, och enstaka gånger fortsätter den glida ner på golvet. Inga större problem. Min iPhone 6 är numera tre år gammal, och man tenderar ju bli mindre försiktig med åren.