- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
https://blogg.telia.se/smartarevardag/2017/10/26/dalig-mobiltackning-ring-med-wifisamtal-istallet/
Så nu väntar jag på en uppdatering av operatörsinställningarna
Vad kör du för lur? Tydligen endast dessa som stöds.
- Sony Xperia XZ Premium
- Samsung Galaxy S7
- Sony Xperia XZ1
- Sony Xperia XZ1 Compact
Vad kör du för lur? Tydligen endast dessa som stöds.
- Sony Xperia XZ Premium
- Samsung Galaxy S7
- Sony Xperia XZ1
- Sony Xperia XZ1 Compact
Ta det lugnt, det är ju därför som jag väntar på operatörsinställningen så att inställningen aktiveras i våra iPhones. Se bara på inlägget från Andas så inser vi snabbt att det kommer inom kort
Läser man hela inlägget från Telia så nämns Iphone.
Funktionen styrs av en inställning i din mobils operativsystem – iOS för iPhone eller Android för mobiler från Samsung och Sony – så du behöver inte beställa något eller anmäla dig någonstans.
Telia har nyss ändrat status från "Wifi-samtal finns ännu inte tillgängligt för mobiltelefoner från Apple köpta hos Telia" till "Wifi-samtal kommer snart för mobiltelefoner från Apple köpta hos Telia".
Trevligt!
Ta det lugnt, det är ju därför som jag väntar på operatörsinställningen så att inställningen aktiveras i våra iPhones. Se bara på inlägget från Andas så inser vi snabbt att det kommer inom kort
Läser man hela inlägget från Telia så nämns Iphone.
Haha jodå, jag är lugn. Ville mest påpeka att det inte verkade vara igång för iPhone ännu (inte alla som läser hela artikeln eller klickar på länkarna).
Hoppas det dyker upp snart!
Telia har nyss ändrat status från "Wifi-samtal finns ännu inte tillgängligt för mobiltelefoner från Apple köpta hos Telia" till "Wifi-samtal kommer snart för mobiltelefoner från Apple köpta hos Telia".
Trevligt!
Måste telefonen vara köpt hos Telia? Räcker det inte med att man ha ett abonemang?
Har letat runt men hittar inte. Antar att det gäller efter uppdateringen vilket jag väntar med det.
Min operatörsprofil uppdaterades från Telia 29.0 till Telia 30.1 (har Halebop)
Kolla vilken du har under Inställningar > Allmänt > Om > Operatör
Min operatörsprofil uppdaterades från Telia 29.0 till Telia 30.1 (Halebop)
Det intressanta med min operatörsinställning på min betatelefon är att den är 30.5.1. Det spelar iofs inte så stor roll, det är först till sommaren som jag behöver detta - ute i stugan
Jag har telia 28.3. Är det alltså telia som uppdaterar utan att ma behöver göra något?
Jag har telia 28.3. Är det alltså telia som uppdaterar utan att ma behöver göra något?
Ja, Telia uppdaterar version som passar ens telefon och abonnemang. Ofta sker det i samband med att man uppdaterat iOS. Testa en omstart.
Uppdatera dina operatörsinställningar på iPhone eller iPad
Ja, Telia uppdaterar version som passar ens telefon och abonnemang. Ofta sker det i samband med att man uppdaterat iOS. Testa en omstart.
Uppdatera dina operatörsinställningar på iPhone eller iPad
Jag uppdaterade just till 11.1, och då fick jag även Telia 30.1 istället för 30.0. Valet att aktivera wifi-samtal dök upp som väntat. Gott mos!
Har du provat att ringa med? Såg att du hade Halebop
Nej inte testat, har för bra täckning här... Men testade nu genom att sätta mobilen i flygläge med wifi på, vilket ska fungera enligt Telia:
Kan jag ringa Wifi-samtal om mobilen är inställd på Flight mode?
Ja, det går utmärkt så länge du är uppkopplat på ett wifi.
Men får det inte att funka, oklart om det inte ingår i Halebop Rubbet liten eller annat fel. Jag är ansluten till Wifi:
Och har aktiverat Wifi-samtal:
Hur gjorde du, @Sörppa ?
Och du har vad jag förstår ”riktigt” teliaabonnemang. Ja, nåt ska man ju få för den dyrare avgiften :-). Jag behåller Halebop med telia-täckning och lever utan Wifi-samtal.