Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quiz: Vad kan du om Microsofts mobiltelefonsatsning?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan minns vi tillbaka på Microsofts numera nedlagda mobiltelefonsatsning med 10 kluriga frågor. Hur många rätt får du?

Läs hela artikeln här

Fick 8 rätt men tycker jag borde fått rätt på fråga 2 eftersom det jag svarade egentligen är rätt.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Fick 8 rätt men tycker jag borde fått rätt på fråga 2 eftersom det jag svarade egentligen är rätt.

Vill du utveckla detta?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Fick 8 rätt men tycker jag borde fått rätt på fråga 2 eftersom det jag svarade egentligen är rätt.

Åh, tror jag hittade felet. Sorry! 1 pluspoäng till dig.

Ursprungligen av amandareventlid:

Vill du utveckla detta?

Så du kan tjuvkika?

Ursprungligen av Ida Blix:

Åh, tror jag hittade felet. Sorry! 1 pluspoäng till dig.

Japp du hittade rätt precis det jag tänkte på.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Så du kan tjuvkika? Japp du hittade rätt precis det jag tänkte på.

Inte på vad just du svarat, men listade ut vad som var fel med fråga 2. En liten tankevurpa från min och Andreas sida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 17:26
Ursprungligen av Ida Blix:

En liten tankevurpa från min och Andreas sida.

Ni kanske var påverkade av #MeeGo-kampanjen?

Ordningen återställd, fråga 2 kan inte längre missförstås.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-11-02 19:50

8/10, slarvade lite.. :/

  • Medlem
  • 2017-11-02 19:55

6 rätt

10/10 Korrekta svar!
Mästerlig insats, vi misstänker att du var den som stod på barrikaden och försvarade Windows XP Tablet PC Edition när det begav sig?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-02 20:01

Osäker på om det här är bra eller dåligt.

Citat:

10/10 Korrekta svar!
Mästerlig insats, vi misstänker att du var den som stod på barrikaden och försvarade Windows XP Tablet PC Edition när det begav sig?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-11-02 20:01
Ursprungligen av keptang:

10/10 Korrekta svar!
Mästerlig insats, vi misstänker att du var den som stod på barrikaden och försvarade Windows XP Tablet PC Edition när det begav sig?

Jag fick samma text om Tablet Pc, 8/10 rätt..

Ursprungligen av Json_81:

Osäker på om det här är bra eller dåligt.

Eftersom jag vet det mesta om det mesta så är det nog bra.

/Ödmjuk

8 av 10 och supernöjd

7/10. Bättre än jag trodde.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-03 11:00

Vadå valde bort Symbian, Symbian skulle ju ersättas med endera Android eller Windows Phone. De valde Windows, alltså valde de bort Android. Det fanns även ett tredje val som valdes bort men det var inte Symbian.

Metro var ursprungliga namnet på Windows Phones nya gränssnitt. Så inget i folkmun. De fick inte behålla namnet p.g.a det var redan skyddat.

Nej jag stod inte på barrikaden och försvarade Microsoft. Aldrig har det hänt, använt Apple sedan farsan skaffade sin första mac 1987 Innan det användes ZX80 Spectrum+ 48k.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-10 23:56

10/10, men lite fel uttryckt om Continium. De fanns i Microsofttelefoner långt innan HP, och långt innan lika väl stöd hos Samsung. Hos Apple så har jag inte sett någon liknande omfattande implementation och hårvarusröd alls (trots två iPhones och två iPads).

Så lite dåligt utformat test/quiz där, men bra i sin helhet. ?

Sedan så tycker jag man borde fått bättre cred för 10/10. Lite svagt pris! ?

Kommer sakna Windows Phone/Mobile. ❤️ Bästa systemet jag använt på telefon, förutom just appstödet (som mycket riktigt dödade det).

Enda trösten är om iOS får lite bättre levande information/ikoner på hemskärmen i framtiden liknande WP eller Android Widgets, istället för en rad ”dumma” ikoner (kan tyvärr inte med Androids inkonsekventa designspråk och buggiga appar, iOS är iaf konsekvent formgivet och snyggt, precis som WP, och iOS har alltid haft de allra bästa kvalitetsapparna IMO).

1
Bevaka tråden