Som jag varit inne på tidigare, det handlar inte om Apple byggt det hela eller ej. Givetvis kan och har Apple kodat det som så att FaceID ska kunna ersätta Touch ID relativt seamless.
Men, detta handlar snarare om politik, bestämmelser, etc. BankID är nog nojjiga och har ingen lust att slå på FaceID innan dom själva fått tag på en ajjfån X och kunna testa hur det funkar.
https://developer.apple.com/documentation/loc...
Kollar vi t ex där så kan man som app-kodare kolla av om telefonen kör Face ID eller Touch ID.
Helt enkelt så har ju bank-id bara gjort som så att dom kollar om det är Face ID, i så fall så stänger dom av funktionen för biometri.
Detta handlar ju inte på något sätt om, som tidigare talare sagt, att man bara "fixar" support. Det är ju istället policybeslut som ligger bakom.
Det är nog snarare så att BankID fått LÄGGA TILL kod för att slå av face id för tillfället, ett aktivt beslut helt enkelt.
EDIT: Dock är detta en riktig f*ck me over. Jag hade totalt missat detta. Använder nog utan problem BANK-ID minst 5 gånger om dagen. Kommer bli helt jävla galen på att behöva slå in kodhelvetet på min X. Hoppas BANKID ser till att "godkänna" FaceID snarast.