Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märklig "feature" på inbyggt iPad-tangentbord

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har det varit uppe till diskussion tidigare? Ber om ursäkt, då. Sökte men träffade inte.

Sedan iOS11 har iPads tangentbord en märklig knapp som heter "Ångra"? När man har klickat på 123-knappen, så finns den till höger och klickar man på den rensas hela textmassan. Har inte sett den på iPhone utan bara på "paddan". Går denna att ta bort? Jag vet inte hur många, långa, visdomstexter jag rensat bort, med hjälp av den knappen. För att sedan inte orka skriva om.

Något ni sett? Något ni stört er på? Kan man göra något åt den?

Tror inte det finns en inställning för det. Du kan alltid kolla under inställningar -> tangentbord. Annars kan jag tipsa om att undersöka möjligheten med ett tredjepartstangentbord istället.

Under knappen "Ångra" finns "Gör om", tryck på den och din långa text kommer tillbaka!

Ursprungligen av hummel:

Under knappen "Ångra" finns "Gör om", tryck på den och din långa text kommer tillbaka!

Jag har ingen gör om-knapp, tyvärr. Lät grymt bra.

Nedan är ett nyraderat test.

Ursprungligen av hummel:

Tackar. Hittade, och tar på mig dumstruten.

Trevlig helg!

Fick ju trycka på inringad knapp.

Lustigt, se min bild...

Ja, spring och ställ dig i hörnet.:-) Det är väl bra om vi lyckas hjälpa varandra här med problem!

Ursprungligen av hummel:

Lustigt, se min bild...

Skumt? iPad med iOS 11.1 eller nått, public beta har jag. Vanligt svensk t-bord

Ursprungligen av pjnorman:

Skumt? iPad med iOS 11.1 eller nått, public beta har jag. Vanligt svensk t-bord

Varför använder du en betaversion när den skarpa 11.1 finns?
Uppdaterade precis innan jag kommenterade till iOS 11.2 eftersom jag på min iPad kör utvecklarversionen (Kör dock skarp 11.1 på min telefon).

Jag hade bara inte uppdaterat. Åtgärdat sen en stund tillbaka.

1
Bevaka tråden