Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag funderar på att byta ut hårddisken och byta RAM i min MBP (mitten 2012). Någon som skulle kunna hjälpa mig och kolla om dessa passar till min dator?
Om datorn är byggd för 1600 MHz-minne, så bör du använda det.
Det kan funka även med lägre frekvens, så länge det är samma minnestyp (i det här fallet SO-DIMM DDR3L), men jag ser ingen anledning till att använda något annat än den rätta frekvensen.
Jag gör ett försök att kapa tråden med en rookiefråga: är det "standardmått" på hårddiskarna eller är det några speciella mått eller anslutningar man måste kolla upp när man köper en hårddisk i detta syftet?
Jag gör ett försök att kapa tråden med en rookiefråga: är det "standardmått" på hårddiskarna eller är det några speciella mått eller anslutningar man måste kolla upp när man köper en hårddisk i detta syftet?
Kapar lite också då jag har samma fråga, men kommer nog satsa på den Samsungen,
Men jag har hört lite om M.2 SSD diskar, skulle en sån funka till en Mid 2012 Pro
Jag hakar på i tråden också. Jag är sugen på att uppgradera både RAM och lagring i en MBP13 2011.
Har kikat på Samsung evo 850 också. Samt 8gb RAM. Jag tänkte att det inte är någon idé att gå upp till 16. Eller vad tror ni?
Det beror på vad du använder datorn till. Berätta gärna lite mer, annars är det väldigt svårt att säga om 16 GB gör någon märkbar skillnad jämfört med 8 GB.
Det beror på vad du använder datorn till. Berätta gärna lite mer, annars är det väldigt svårt att säga om 16 GB gör någon märkbar skillnad jämfört med 8 GB.