Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linjär tv Apple TV 4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2017-11-26 18:28

Hej, har testa Telia play + på min Apple TV ett tag ovh varit ganska nöjd. Skulle vilja veta vad ni tycker om Telia eller annan leverantör, av samma tjänst (linjär tv via app på Apple TV). Vad betalar ni? Plus och minus?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-11-26 19:07

Jag har tillgång till Telia Play+ och Canal Digital på ATV 4 och växlar mellan apparna. (Bor hemma, skilda föräldrar med varsitt abonnemang)
Canal Digital:
+Upplever det enklare att växla kanal när jag kollar linjärt (fyra kanaler per rad i menyn)
+Det går att pausa program och spola framåt/bakåt (kan sätta på ett program som precis slutat, spola tillbaka till början och sedan spola förbi reklam-pauserna)
-Inget play - eller jo, det finns något för film/serier, men det är inget som intresserar mig (har inte kollat in det, därav reservation för eventuella fel)

Telia Play+
+Play-tjänsten: Här finns det mesta som har sänts den senaste tiden. Det varierar lite mellan kanalerna. Jag ser mest på National Geographic, Discovery och TV4 Fakta, de har massor av program i lättnavigerad meny
-Mindre lättnavigerat bland linjär-kanalerna - alla kanaler ligger i en kolumn och man får scrolla ganska mycket

Canal Digital ATV4

Ursprungligen av antsve:

Hej, har testa Telia play + på min Apple TV ett tag ovh varit ganska nöjd. Skulle vilja veta vad ni tycker om Telia eller annan leverantör, av samma tjänst (linjär tv via app på Apple TV). Vad betalar ni? Plus och minus?

Jag använder Canal Digitals app för vår extra tv. Kör satellit på tv i vardagsrummet.
+ Fungerar bra (när det fungerar)
+ Snabbt att byta kanal
+ Nästa samma utbud som vi har på via satelliten (saknas några kanaler, men inget som jag frågar efter)
+ Smidigt att kunna backa 2 timmar tillbaka och spola förbi reklam (gäller inte alla sändningar)

- Jag vill kunna skapa favoritlista(or). Det är inte optimalt att man inte kan gömma vissa kanaler utan måste scrolla förbi alla barnkanaler
- Saknar att inte kunna få en guide på mer än nästkommande program (svår översikt över vad som sänds)
- Saknar senaste kanalfunktion, om man vill hoppa mellan 2 kanaler fram och tillbaka fler gånger blir det ett jäkla skrollande om de inte ligger nära varandra i den icke redigerbara kanallistan
- Något buggig, krävs att man startar om appen ibland
- Sena med nya versioner testade med den senaste mjukvaran från Apple

Canal Digitals kundsupport på facebook får mycket skit från användare. I mitt tycke alldeles för mycket skit, då användarna verkar hjärndöda (med tanke på hur de utrycker sig och ställer sina frågor) MEN, ett mer tekniskt forum hade varit önskvärt där man kunde ha lite mer avancerad diskussion om fps, bitrates etc. Den typen av frågor drunknar i dyngan om varför de sänder så mycket repriser och reklam.

1
Bevaka tråden